söndag 28 augusti 2011

Måndagsångest?

Hallå i stugan! Dålig uppdatering här på senaste tiden, va? Skolan har kommit igång ordentligt och tror att hela min klass är lite i chocktillstånd för tillfället. Förra året hade vi knappt några läxor alls och nu har vi helt plötsligt läxor i nästan varje ämne. Förutom att läxorna har blivit fler, så har även tempot ökat enligt mig. Väl behövligt, men ovant. I torsdags hade jag min första och sista rättskunskapslektion. Trettio personer i ett klassrum utan ventilation, sista lektionen på dagen och en människa som jag uppriktigt sagt kan säga äcklade mig. Inte en chans att jag skulle kunna stå ut med det resten av terminen. Så i fredags gick jag och plockade bort både rättskunskap och företagsekonomi. Vilket gör att min längsta skoldag är fredagar, då jag går till 15.50. Helt okej alltså! Och dessutom har jag ju världens bästa och mysigaste klass som gör att jag tar mig igenom skoldagarna med ett enormt leende på läpparna.

Igår hade min gata kräftskiva och det var väldigt trevligt. Busade med min älsklingstjej och gosade med hennes underbara lillebror. Idag har jag bara tagit det riktigt lugnt. Gluttat lite på teve och räknat lite kemi och matte bland annat. Tog ett härligt bad för någon timme sedan och nu sitter jag här, insmord och med rufsigt hår och bara njuter av söndagskvällen. Ingen måndagsångest här inte! Anledningen? Jag börjar 10.10 och slutar 14.40 imorgon. Underbart. Snart ska jag titta på "Get smart" och fixa lite goda mackor. Åh, vad bra jag mår just nu alltså! Har inte varit så här glad på väldigt länge. Allt känns så problemfritt och jag vill bara krama allt härligt folk i min omgivning! På lördag morgon åker jag till Schweiz och det ska bli riktigt kul. Förhoppningsvis är det bra väder så vi kan bada och sola. Nej, nu ska jag fixa mackor!
Hoppas ni får en trevlig start på veckan :)

Man måste digga kvalitén på webcam-bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar