fredag 19 augusti 2011

Skolstart

Tjosan allt fint folk! Idag började skolan igen och det var väldigt angenämt ska jag säga. Det var så himla skönt att träffa alla mina älskade klasskompisar igen och jag har haft ett stort leende på läpparna mest hela dagen. Vi började med samling i aulan för att sedan ta oss till ett klassrum och träffa vår nya mentor, som verkade väldigt snäll. Efter det hade vi en rätt så lång rast som jag använde till att besöka datakillarna för att lämna in min bebis som fortfarande är trasig (!), trots att den var på lagning i början av sommarlovet... Fick besked om att hårddisken var kaputt och att de måste beställa en ny osv. Omständigt som satan! Sen var det då dags för idrott. Vi körde lite sommarlovsbingo, hade pappersflygplanstävling och kastade spjut. Jag tänker inte ens kommentera spjutkastningen, tänker bara säga att jag aldrig någonsin kommer att bli en professionell spjutkastare. Matte stod näst på schemat och efter att ha blivit skrämda av läraren angående Matte C's svårighetsgrad i jämförelse med Matte B, så fick vi repetera lite polynomer osv.

Klockan 12.30 blev det ÄNTLIGEN lunch! Det borde vara förbjudet att tvinga elever att äta så sent och ännu mer förbjudet att lägga in matte precis innan. Men lunchen var väldigt trevlig! God mat och underbar utsikt från min plats, höhöhö... Det går många snygga killar på Katte är allt jag kan säga. En är dock så underbar att man inte kan låta bli att stirra. Måste se väldigt diskret ut när tre-fyra tjejer sitter med huvudet lutat i handen och verkligen trånar efter honom, men som sagt - det går tamefan inte att låta bli! Är glad att jag inte går i samma klass som honom, då hade jag fan inte fått mycket gjort, hahaha! Okej, nu kom vi lite bort från temat känner jag...

Efter lunchen var det dags att träffa världens bästa Hubert igen. Vi fick titta på en film som våra schweizare hade gjort, mycket underhållande men alla blev livrädda eftersom ingen förstod tyskan med schweizisk dialekt. Engelska stod allra sist på schemat och vi gjorde inte mer än att spela ytterligare ett sommarlovsbingo och få böcker. Så vi slutade 15.30 istället för 15.50! Sen gick jag till skåpet, satte på mig koftan, gick till bussen och... haha nej lite onödig information kanske ;)

Hur som helst, nu sitter jag här och är lite skadeglad eftersom det ska vara någon "Back to school"-fest i Ekonomikum och det spöregnar ute, MUAHAHAH! Ja, jag är en skadeglad och tråkig jävel som inte är ute och festar med andra fulla ungdomar i regnet. Snart ska jag titta på "Ice Age". Vem behöver alkohol när man har Sid?! .... Jag kanske borde börja gå med loser-tecknet i pannan 24/7? Äsch, fuck it - "Ice Age" is the shit! Hoppas ni får en lika rolig fredagskväll som jag har!


Sid my man <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar