onsdag 10 augusti 2011

Tja tja bloggen! Har precis käkat en superb middag bestående av lax, bulgur och sås. Lagad av moí! I förmiddags var jag, mamma och brorsan på stan. Tobbe köpte en skolväska och lite kläder medan jag köpte en tygkasse jag tänkte använda i skolan och en tröja. Alla i Uppsala lär vara medvetna om det skitdåliga vädret vi har haft idag, well, vi undgick inte heller det. Med endast 1 paraply och 3 individer som inte vill bli blöta, blev det en kamp om regnskyddet. Blöta blev vi i vilket fall och jag som hade kjol och sandaler skakade som ett asplöv när vi väl kom på bussen.
Det är i såna stunder som man älskar de där elementen som finns på bussarna!

När vi kom hem satte vi igång och städade huset. Jag och mamma har en grej för att planera eftersom det får oss att känna att allt är under kontroll. Tro mig, jag en anledning till att jag ÄLSKADE Kunskapsskolan var loggboken där man planerade sin dag, veckomål och terminsmål. Underbart att ha översikt över exakt vad som behövs göras! Om jag är ett kontrollfreak? Ja, det skulle jag säga, men jag älskar även att ha dagar där ingenting är inplanerat och man kan bara driva omkring hemma i pyjamas och chilla. Hur som helst, mamma och jag har bestämt att hela familjen ska städa huset på onsdagar. Jag tog det dock lite väl på allvar idag (i brist på bättre saker att göra), och rensade ur och skrubbade rent vårat skafferi och ett annat skåp. Låt mig säga att en sådan rensning behövs göras betydligt oftare... Jag slängde saker som gick ut i oktober 2008. Jag slängde jättemånga oöppnade paket och burkar som hade gått ur datum. Världens slöseri egentligen. Nu blir det skärpning på att hålla koll i skafferiet! Just nu är jag väldigt trött efter städningen och matlagningen, så jag ska ta en dusch och sedan titta på en Irene Huss-film med min fina mamma! Ha en trevlig onsdagskväll allihopa :)



49,50 kr på H&M - inte dåligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar