måndag 8 augusti 2011

Första steget

Hur tar man första steget egentligen? För vissa är det skitlätt. De kanske förlitar sig på sin charm eller förmåga att kallprata, två egenskaper som jag känner att jag inte riktigt behärskar. Jag kan inte ens förmå mig att starta en konversation på Facebook med någon jag är intresserad av eftersom jag är livrädd för att det ska bli "pinsam tystnad". Vad kan man egentligen säga efter det vanliga "Hej", "Läget?", "Vad gör du?"? Om jag inte har något bestämt att snacka om så fryser mitt huvud. Totalt. Jag känner mig töntigare än vanligt när jag sitter där och klurar på något att skriva. "Vad gillar du för musik då?". "Vad gör du på fritiden?". Jag får spunk. Vad ska man skriva egentligen? Vad är okej att skriva utan att verka för påträngande? Sen kan det ju vara bra att ha en gnutta självförtroende, så man inte sitter där och tänker "Han är jättesnygg och fyra år äldre, varför i helvetet skulle han vilja chatta med mig?". Ajabaja! Jag är ju awesome. Kanske inte Hollywood-snygg, men jag är faktiskt helt okej. Håller tummarna för att killar faller för tjejer som är "Helt okej"! Annars är jag körd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar