onsdag 17 augusti 2011

Just chillin'

Hallihallå! Allt bra med er? Själv mår jag toppen! Planen på att gå upp vid 6.00 imorse för att vänja mig inför skolstarten gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vaknade vid 6.00, men kunde inte förmå mig att gå ur sängen, så jag sov vidare till 10.00. Aja, det viktigaste är väl att jag håller mig till att lägga mig klockan 22.00 varje kväll nu, så får jag tvinga mig själv upp på fredag.

Vad jag har gjort idag är att chilla runt här hemma och sedan umgås med den här underbara filuren som ni ser på bilden. Seriöst, för mig som älskar barn är det himmelriket att ha en sån här sockerbit som granne! Vi har bakat kladdkaka, tittat på Barnkanalen och dansat till "Waka Waka" - precis som vi alltid gör när vi träffas. Har även hållit i hennes underbara lillebror som fyller 3 veckor idag. Ord kan inte beskriva hur mycket den lillkillen får mig att smälta! Samtidigt gör han mig livrädd eftersom jag tror att jag ska tappa honom när han svänger runt med sitt lilla huvud eller att jag gör illa honom när han skriker för full hals. Men söt som socker är han verkligen.

Planerna för morgondagen är inte många alltså. Hade tänkt sova tills jag vaknar och sedan inte göra något allt för ansträngande. Hojta gärna till om ni har lust att vara lata med mig! Nu tänkte jag lägga mig och titta på teve samtidigt som jag läser lite i "Snacka Snyggt - Modern retorik".
Ha en trevlig onsdagskväll!


Min gullunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar