måndag 22 augusti 2011

Snor.

Hallå! Fräsch rubrik, va? Men tyvärr är det just det som gårdagen och idag har handlat om. Snor. Jag hatar snor. Jag vaknade upp igår och kände mig lite tjock i halsen och täppt i näsan. Tre timmar senare låg jag i mina föräldrars säng med en kall handduk över ansiktet och bölade. Senaste gången jag var förkyld var jag tvungen att gå till doktorn där de trodde att jag hade förstadium till lunginflammation, så fick käka antibiotika. Jag var hemma i nästan två veckor. Fattar ni då hur arg jag blev när jag insåg att det inte fanns en chans att jag skulle orka med att gå till skolan idag? Vilket även innebar att jag missade mitt skolfoto. Löjligt att bli arg på grund av ett missat skolfoto? Kanske det, men ville verkligen ha ett klassfoto med min nya klass.

Sen får jag ett meddelande nu ikväll om att en av de två föreningarna jag är med i på Katte, "Radio Fresh", har föreningsfoto imorgon och hur jävla stor är chansen att jag orkar släpa mig till skolan imorgon? Rätt så liten! Så det blev till att googla på "bota förkylning snabbt" och nu har jag duschat svinvarmt, skrubbat hela kroppen rejält (Mest för att jag ska känna mig fräschare och piggare) och tänkte äta äpplen (C-vitamin) tills jag spyr. Om jag inte kommer till skolan imorgon, så måste jag i alla fall komma till skolan på onsdag. Går bara till 12.50 då, men har möte inför Schweiz 14.30. Dock känner jag att den informationen kan skickas via mejl, medan min mattelärares genomgång känns förödande att missa.

Tja... detta är då vad som cirkulerar i min hjärna just nu. Hur jag snabbast möjligt kommer tillbaka till skolan. Majoriteten av gymnasieeleverna skulle nog jubla över en förkylning eftersom det är en giltig anledning att stanna hemma, men jag pallar inte missa saker, speciellt inte i början av terminen. Dessutom åker jag till Schweiz snart och börjar jobba igen dagen efter att jag kommit hem, så har inte tid att sitta och plugga ikapp. Nej, nu blir det till att äta äpplen och sedan sova inom en timme eller så. Håll tummarna för att jag återigen befinner mig på Katte senast onsdag!

1 kommentar:

  1. Hanna! Tack så hemskt mycket för tipsen! Jag ska jobba på en second hand guide och fler outfits ska det definitivt bli i höst!

    SvaraRadera