onsdag 3 augusti 2011

Nomnomnomnom!

Hejsan alla goa och glada! Idag klev jag upp klockan 09.00. Helt otroligt. Det tidigaste jag har gått upp den här sommarn är runt 11.00-11.30, men antar att det börjar bli dags att ställa om tiderna. Det går icke att vara uppe till 03.00 när man ska upp vid 06.00. Får en ännu större utmaning imorgon när jag ska till frisören. Klockan 08.00. Fy satan i gatan. Måste åka med samma buss som jag tar när jag går i skolan. Inte kul, men förhoppningsvis får jag ju ut något bra av det :) Hur som helst, just nu sitter jag och smaskar på denna goda rätt som ni ser nedanför. Nu är inte jag världsbäst på att lägga upp mat snyggt, bryr mig liksom inte när den ändå ska ätas upp inom tio minuter efter att man har serverat/fotograferat tallriken. Men i alla fall! Den här rätten beskrivs i kokboken som "en nyttigare version av pasta carbonara". Nyttig är den och jäklar så god den är! Tänkte dela med mig av receptet så även ni har chansen att få njuta av denna läckra maträtt. Den går till och med tillräckligt snabbt för att en latmask som jag ska orka laga den till lunch, när jag lika gärna kunde ha tagit yoghurt och flingor. Så alla mina kära, lata tonårsvänner - få arslet ur soffan/sängen/datastolen och laga er en god lunch :)

4 portioner
4 portioner fullkornspasta
1 gul lök (Jag skippar dock denna då jag inte är något fan av lök)
200 g rökt kalkon
2 msk olivolja (Jag kör rapsolja istället)
2 dl havregrädde eller kaffegrädde (Jag kör vanlig matlagningsgrädde)
Salt och peppar

Parmesanost
500 g broccoli (Jag var för lat för att koka broccoli, så jag körde med paprika)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar