onsdag 29 juni 2011

Mönchengladbach

Greetings from Mönchengladbach! Har så mycket jag vill skriva här, men har bestämt mig för att spara allt tills jag kommer hem och kan göra flera olika inlägg. Jag kan i alla fall skriva att jag nu är här i Mönchengladbach, det är rätt dåligt väder och jag har mysbyxor på mig. Nice huh?
Grupp 6 anlände hit ig
år runt 12.00 efter att ha kämpat med DB (Deutsche Bahn) sedan 09.30. Trodde aldrig jag skulle säga det, men igår var faktiskt DB värre än SJ. Helt otroligt. Igår var det även äckligt varmt. 36 grader visade termometern på stan. Föreställ er då att behöva åka tåg där det knappt finns någon luftkonditionering. Det var inte kul, vilket ni säkert fattar. I alla fall, min värdfamilj är väldigt trevliga :) Mamman och pappan är ryssar, så även ryska talas här hemma. Kathi, min värdsyster, är superdupersnäll och väldigt omtänksam! Men andra ord trivs jag väldigt bra här :) Igår var vi och grillade hos en tjej med några andra ur grupp 6, bland annat Alberto. Alberto mina vänner, kan vara den charmigaste killen jag någonsin träffat (bortsett från ett av mina ex), och man skrattar så otroligt mycket när man är med honom! Underbar kille! :) Nej, nu ska jag ta och titta lite på "Scrubs". Dubbat på tyska. Oh the horror. Men vad gör man inte?
Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar