fredag 17 juni 2011

6 dagar kvar

GAAAAAAAAAAAAAAAH! MAFKHSAKJFHAFKLAKFNAJBFAJLB! B-A-J-S!
Så, var bara tvungen att få ut lite av mina aggressioner så att detta inte blir ytterligare ett argt inlägg angående vissa människor. Har dock mycket jag skulle vilja säga angående en viss person, men sväljer orden istället. En sak tänker jag dock skriva och det är att jag kommer behandla honom exakt som han behandlar andra. Jag hackar aldrig på folk oprovocerat. För att förtydliga ännu mera, behandlar jag honom som luft, ja då kan ni vara säkra på att han förtjänar det.

Så! Nu får det tamefan räcka. Om 6 dagar åker jag alltså! Ska bli jättekul att träffa de andra svenskarna, speciellt min älskade syster Floof <3 Hon kommer bli mitt stora stöd under resan, bara så ni vet liksom. Jag ser också fram emot att fira min födelsedag i Bonn. Ska bli spännande att fira den utan föräldrarna för första gången :)

Är lite bekymrad dock eftersom min mage har valt att vara väldigt orolig de senaste dagarna.
För att fylla i luckorna, så kan jag berätta att jag gick omkring med en inflammation i magsäcken under ett år. Denna inflammation var förmodligen stress-/ångestrelaterad och berodde nog på ett uppbrott med en människa som betydde allt för mig. Men i alla fall, den här inflammationen gjorde så att jag nästan ständigt mådde illa, kunde knappt äta något och var yr. Detta pågick då praktiskt taget varje dag i ungefär ett år. Det var en mardröm. Sen fick jag då göra en gastroskopi, en undersökning då man kör ner en 1m lång slang genom halsen ner till magsäcken. Det kan ha varit det mest obehagliga jag någonsin gjort i hela mitt liv. Jag fick medicin som innebar att jag åt 8 heeeemska tabletter om dagen i en vecka. Denna medicin gjorde mig sängliggande. Efter den veckan har jag dock inte haft några som helst problem med magen, förutom lite smått när det var stressigt i skolan. Nu har den dock valt att sätta igång igen och jag är livrädd att det kommer fortsätta under resan. Kalla mig vekling, men ni som har haft magkatarr vet att om magen är i obalans så följer hela kroppen efter. Så nu under de sista dagarna innan jag åker måste jag verkligen se till att inte stressa och äta ordentlig mat. Sen ber vi till vilken högre makt som nu än existerar (?) att det bara är lite resenerver som spökar.

Nu ska jag käka fläskpannkaka och läsa i min underbara bok "När änglar faller". Är det någon som har läst den eller någon annan bok av Tracy Chevalier? Jag ÄLSKAR henne. Det här är min... fjärde bok av henne jag läser. Helt fantastiska är de. Kudos till alla som orkade läsa detta roliga inlägg om min mage! Ha en fortsatt bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar