fredag 3 juni 2011

Egoboost Magazine & Visionboard

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG

Tjosan tjopsan! Så, idag slog jag då äntligen till och köpte Blondinbellas tidning 
"Egoboost Magazine". Har länge velat köpa den, men har inte riktigt kommit till skott förrän idag. Om den var värd 55 kr? Enligt mig, ABSOLUT! Jag vet att det finns många människor som tycker att Blondinbella är en fjant som bara har nått framgång via sin pappa eller liknande, men jag ser verkligen upp till henne. Efter att jag hade läst hennes bok, "Egoboost", så började jag följa hennes blogg dagligen. Hennes egoboost-tips kanske verkar som struntprat för vissa, men för mig fungerar de verkligen och jag är skyldig henne rätt mycket faktiskt. 

I alla fall, "Egoboost Magazine" gjorde mig inte besviken! Det kan vara den enda tidningen som jag, utan att ha varit väldigt uttråkad, har läst nästan varje artikel i. Det fanns t.ex. en artikel om hur man skriver sitt CV på bästa sätt som jag funderar på att klippa ur och spara till framtiden. 
Sen fanns det även en väldigt rolig "dejtingsida" med en rolig krönika och tips. Bland annat fanns det en grej som hette "5 saker vi killar faktiskt inte bryr oss om" och den bjöd på många skratt ska jag säga. Ett exempel är "Ni vill imponera på ett one night stand och oroar er för vad ni ska laga för frukost. - Vi kunde inte bry oss mindre. Vi har sovit skitdåligt för vi är nervösa för att vi ska prutta eller prata i sömnen. Ställ fram gammal keso på bordet, vi blir nöjda." Nu kanske inte ni fann det där speciellt roligt, men men - det är ert problem :)

Tidningen tog även upp en annan sak, dvs. "Visionboard". I tidningen står det att:
"En visionboard är en egenkomponerad tavla som illustrerar drömmar, delmål och förebilder." Det lät skoj, så jag bestämde mig för att försöka göra min egen. Här under ser ni då min första "visionboard". Bilden på Uppsala Universitet är ett mål. Jag ska plugga på universitetet. Tysklandflaggan är både ett mål och en dröm. Jag vill, och SKA, bosätta mig i Tyskland någon gång i framtiden. Spargrisen är ett mål. Jag ska bli bättre på att spara pengar. De två citaten är från tidningen och de är två slags mål kan man väl säga. 

Det till vänster lyder "När jag känner mig nere, då inga kläder passar eller den förbaskade acnen dyker upp, brukar jag sträcka på ryggen, le mitt bästa leende och tänka 'Vad tusan spelar det för roll egentligen?'. Trots att jeansen sitter konstigt eller trots att jag har en finne i pannan ska jag inte låta det förstöra min dag!" och är nånting jag behöver bli bättre på. Jag måste sluta låta småsaker som några finnar eller att luggen inte ligger som jag vill sabba hela min dag.

Det till höger lyder "Bloggar och statusuppdateringar berättar inte i stor utsträckning om tårar, ångest och nattsvarta tankar. Det har skapat en falsk bild av hur ett liv är och bör vara och jag har gått rakt i fällan. Jag skulle önska mer mod att visa det dubbelsidiga livet, att med ljus kommer mörker och tårar med skratt. För över hela Sverige sitter små ängsliga själar som jag och jämför, analyserar och vänder ut och in på varje ord som skrivs eller bild som publiceras, i tron att de måste jaga något annat för att bli lyckliga.Det citatet kommer från Hanna Perssons krönika i tidningen. Jag älskar den tjejen, har ni inte läst hennes blogg så gör det, den är awesomesauce. Ja, så det citatets betydelse är att jag måste sluta jämföra mitt liv med andras och sluta tro att jag måste ha vad de har för att bli lycklig.

Det blev ett otroligt långt och tråkigt (?)  inlägg. Kudos till er som pallade läsa allt! Eller ni kanske bara var uttråkade och läste igenom allt i brist på annat att göra? I så fall: jag lider med er. 
Nu ska jag glutta på teve, så ha det braaaaaaa!


Min fin fina visionboard!

1 kommentar:

  1. Grym visionboard! Önskar dig all lycka med dina planer, drömmar och mål! :)

    SvaraRadera