onsdag 20 juni 2012

Solsken, maccaron och EN bränd axel

Idag hade jag två läkartider, den första kl. 10.30 och den andra 13.00. Detta gjorde att jag inte hann hem mellan tiderna, så jag fick spendera tiden på stan istället vilket jag måste säga att jag gladeligen gjorde! Eftersom första läkartiden endast tog ynka 5 minuter, så hade jag alltså 2h och 25 min att slå ihjäl. Jag gick därför till ICA och plockade ihop en god sallad och slog mig ned vid Fyrisån. Jag måste säga att jag verkligen ÄLSKAR Uppsala på sommaren och speciellt nu i förmiddags eftersom det inte var så himla mycket folk ute på stan. Jag satt där och åt samtidigt som jag fnissade åt hur roliga änder ser ut när de dyker efter mat och oroade mig för närgångna kråkor. När jag hade ätit klart så satt jag och läste i min bok "L.A. Candy" - väldigt bra! Solen sken galet mycket och innan jag hann reagera lyckades jag bränna min vänstra axel, ja, endast den vänstra, vilket ni ser bildbevis på lite längre ner. Jag insåg att lite skugga var att föredra, så jag slog mig ner på Café Årummet och åt lite daimglass samt min första maccaron någonsin. Och hjälp vad god den var! Dock kändes 27 kr för den som rena rånet... Efter min andra läkartid så strosade jag runt på stan lite och hittade de fina shortsen här under. Har hintat till mamma att det skulle bli en bra födelsedagspresent, hehe. Nu ska jag ta och smörja in axeln med after sun lotion och titta på lite "House" innan jag ska sova. Ha en bra kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar