måndag 18 juni 2012

Keep your head up, keep your heart strong, keep your mind set

Igår hade jag en riktig pissdag. Det började med att killen jag gillar förklarade att han inte gillar mig och det hela slutade med att han tog bort mig som vän på Facebook. Inte riktigt hur jag hade hoppats att det hela skulle sluta direkt, men det kan inte hjälpas. Min fina vän Sara smsade mig dessa visa ord "Break down if it is your intention to come back stronger." Och hur rätt är inte det? Ibland känns allt riktigt pissigt och man vill helst bara sova bort dagen, men för att inte fastna i en ond cirkel (som jag gjorde tidigare i våras...) så är det jättebra att ha det där mottot i bakhuvudet. Visst, gråt och må dåligt, men kom tillbaka starkare efteråt. Lär dig vad du kan göra annorlunda nästa gång för att slippa må så dåligt igen. På ett sätt gjorde även den här killen mig en tjänst. Mitt motto lyder typ "Ju mer jag vet, desto mindre ont gör det." vilket gör att jag har velat veta varenda detalj om den här killens relation till tjejen han gillar. Hur dumt är inte det mottot? Inte fan gör saker och ting mindre ont för att man vet om dem. De gör precis lika ont som när man är helt omedveten om dem. Det finns väl något ordspråk som säger "Det du inte vet kan inte såra dig." eller något liknande och det stämmer faktiskt rätt bra. 
Visst, man kan gå och grubbla upp en massa egna misstankar, men samtidigt är de just bara det; misstankar. De är inte hardcore fakta. Dessutom så är det mycket lättare att komma över någon ifall man är sur på den personen, än om man fortfarande är i kontakt med varandra och man hela tiden blir påmind om hur underbar personen är. Så egentligen får jag väl ta och tacka den här killen. Tack för att du gör mig sur och ger mig en "Jävlar anamma!"-spark i baken som får mig att vilja bli helt galet snygg tills jag åker till Schweiz i augusti! En spark som får mig att vilja visa dig allt härligt du faktiskt går miste om. Jag är inte übersjälvsäker och jag kommer aldrig kunna klampa in i ett rum, slänga med håret och stjäla allas uppmärksamhet, men så länge jag stjäl din och lyckas ge dig den minsta gnutta av ånger så duger det superbra för mig. :)

Imorgon ska jag ha HLR-utbildning mellan 10 och 12 och sedan får vi se vad jag hittar på resten av dagen. Blir nog iallafall att jag äter lunch på mammas jobb. Om man skulle våga sig på att cykla kanske...? Nää... jag och mitt lata arsle trivs så himla bra på bussen ju. I love my lazy ass <3 
Nu blir det lite läsning och kanske något "House" avsnitt innan det är läggdags. Peace out! 



Nämen titta: två egobilder varav en nästan kan kallas "Dagens outfit"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar