fredag 15 juni 2012

Fredagsmys!

Hallojsan! Idag är det fredag och åh så trevligt det är! Idag klev jag upp vid sex, vilket är det tidigaste jag har varit uppe på jättelänge. Det gick lättare än jag trodde som tur var och vid nio befann jag mig på Akademiska för introduktion till sommarjobbet. Galet mycket folk varav jag kände några få. Lyckades sätta mig tillsammans med en kompis efter den korta juice- och fruktpausen. Det var massa korta föredrag angående bland annat hygien och sekretess. Det var även en narkossköterska som pratade om LIV, dvs. luftburen intensivvård. Det var väldigt intressant och jag fick veta att Akademiska har avtal med armén att de flyger ner till Afghanistan och hämtar skadade svenska soldater. Efter alla föredrag var det dags att få en "handledare" och gå och äta lunch. Det var hamburgerbuffé vilket var otroligt gott. Vi hade rätt lång lunch så jag passade på att springa bort och hälsa på mamma. Jag älskar att jag är så van vid hennes avdelning och att alla sköterskor känner igen mig. Jag gick och satte mig i deras lunchrum och pratade med alla snälla människor ett tag innan jag fick träffa en sjuksköterskas bebis. Och gud, jag är så svag för små barn. Jag blir direkt "NÄMEN VILKEN SÖT EN! GULLIGULLIGULL!" och kittlar dom och pillar på de små tårna. Så där stod jag och myste med det lilla charmtrollet ett tag innan det var dags att bege sig till en avdelning för att signera avtal och lite andra papper. Efter det kom min handledare och följde mig till min avdelning. Jag ska jobba på gyn uppvaket. Dit kommer alltså personer som har gjort gynekologiska ingrepp såsom t.ex. kejsarsnitt eller aborter. Sköterskorna som jobbade där var väldigt trevliga och jag tror nog att jag kommer trivas utmärkt där! Efter det så fick jag gå och då tog jag en promenad ner på stan där jag införskaffade mig lite smått och gott. Här nedanför ser ni vad jag köpte! Köpte även en väldigt snygg BH, men det kändes lite väl att ta bild på, höhö... Nej, nu ska jag titta på något avsnitt av "House" (Galet bra serie!) innan jag äter middag och laddar upp inför kvällens fotbollsmatch! Heja Sverige!!! Ha det bra :D



Shorts: H&M rea (50 kr!!!)
Randig T-shirt: Monki
Svart linne: BikBok
Vitt linne: Monki
Grå T-shirt: Monki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar