fredag 29 juni 2012

Myndig

Tada! Nu är jag då äntligen myndig och det känns... exakt likadant som när jag var 17. En aning mer makt känns dock väldigt bra! Till exempel så är det nu jag och inte mina föräldrar som kontrollerar mitt sparkonto och jag får beställa grejer på internet. Dessa två saker är dock inte en så bra kombination, i alla fall inte om jag vill bli helt jävla pank innan jag fyller 19, hehe... Min födelsedag var väldigt fin! Jag blev väckt lite för tidigt av min fina familj. Jag fick väldigt bra presenter varav många jag hade önskat mig. Det finaste var såklart halsbandet från Dogeared. Åh så fint det är! Så himla fint budskap som jag hoppas att jag verkligen kan ta åt mig! Efter paketöppningen åt jag frukost och somnade sedan om i ett antal timmar. Dagen spenderade jag hemma och strosade sedan runt lite på stan för mig själv. På kvällen blev det middag på supermysiga O'Connor's där jag bestämde mig för att smaka alkohol för första gången i mitt 18-åriga liv. Innerst inne önskade jag lite att jag skulle tycka det var jättegott så att jag kunde börja gå ut med mina vänner och inte ses som en tråkmåns, men sådan tur hade jag inte. Jag drack två klunkar vin innan jag bestämde mig för att dricka vatten resten av kvällen. Så jag får fortsätta vara tråkmånsen som dricker vatten! Känns helt okej faktiskt. Efter middagen fikade vi lite på Storken innan vi åkte hem. Igår var jag helt borta. Jag sov till 12.30 och sedan tog jag mig knappt ur sängen på resten av dagen. Jag låg där och glodde på "Game of Thrones" och kände mig en aning misslyckad. Jag är ju 18 nu! Är det inte nu jag ska börja leva livet liksom?! Men ack, sängen var så skön och "Game of Thrones" var så spännande... Idag har jag för första gången fått studiebidraget insatt direkt på MITT konto och även registrerat mig för löneutbetalning. På måndag är det dags att börja jobba! Jag håller verkligen tummarna för att jag kommer trivas och att det inte kommer vara alltför tråkigt. Imorgon är det dags för min och Sara gemensamma födelsedagsfirande! Vi har flyttat det hem till mig eftersom SMHI utlovar pissväder. Det ska bli väldigt trevligt! Nu ska jag duscha och sedan ska jag faktiskt, hör och häpna, titta på ännu ett avsnitt av "Game of Thrones". Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar