lördag 1 mars 2014

Elsigenalp mån - tor

Måndag morgon kom men inte vardagen! Vår dag började med att åka och hyra skidutrustning till tjejerna och min värdpappa. Sedan begav vi oss till Elsigenalp och åkte upp på berget. Medan tjejerna hade skidskola passade jag på att käka lite (läs mycket) pommes frites, dricka iste och chilla.

På tisdagen tog jag med mig kälken upp och testade kälkbacken. Jag körde lite risky genom att ha hörlurar med musik i öronen, vilket gjorde mig helt avskärmad från trafiken bakom mig, men jag klarade mig utan några olyckor! Jag måste säga att det var otroligt roligt och härligt att susa nerför backen med glad musik i öronen och jag kan mycket väl ha mimat inlevelsefullt till varenda låt. Utsikten var som vanligt helt otroligt och vädret var awesome.

På onsdagen hade den stora tjejen en privatlektion eftersom hon visade så stora framsteg, så vi åkte upp tidigare än vanligt. Detta innebar att vi hade en hel eftermiddag att slå ihjäl och min värdpappa bestämde sig för att ta med tjejerna till ett lekland i en närliggande stad. Snäll som han är erbjöd han mig skjuts till staden så jag kunde spendera eftermiddagen med att kolla i affärer. Till middag lagade jag spagetti och en sås som bestod av matlagningscréme, bacontärningar, salt + peppar och riven ost - sååå himla gott!

Torsdagen bjöd på ett dåligt kälkåk då det hade snöat under natten vilket gjorde att banan var täckt av ca 1 dm nysnö så man fastnade hela tiden. 100 meter från starten hade jag tappat lusten och när jag kom ner var jag nästan på dåligt humör. När jag kom upp igen bestämde jag mig därför för att bygga snögubbe med lilletjejen och min värdpappa istället. Den blev ett riktigt konstverk om jag får säga det själv! På eftermiddagen åkte de andra och badade igen medan jag stannade hemma och packade ner alla mina saker och chillade.

På fredagen packade vi ihop allting och åkte hem till Zürich igen. Vi bor i min värdpappas föräldrars lägenhet för tillfället, då huset inte är färdigrenoverat än. Målet är dock att vi ska flytta till huset på fredag eftersom föräldrarna kommer hem från sin semester då.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar