onsdag 19 mars 2014

Fasnacht

Ledsen för dålig uppdatering, men här kommer ett inlägg om förra helgen som jag spenderade hos Janine!

På lördagsmorgonen åkte jag in till Zürich och köpte ett par billiga ballerinaskor på H&M, käkade crépes och strosade runt ett tag innan jag hoppade på tåget till Janine. Det var så himla kul att träffa henne och hennes familj igen! Snällare människor får man leta länge efter. Planen var att jag, Janine och två av hennes kompisar skulle åka till en Fasnachtsfest på lördagskvällen. Jag vet inte riktigt vad hela grejen med Fasnacht går ut på från början, men alla klär ut sig och det är speciella orkestrar som spelar. Jag fick låna en dirndl av Janines syster. Tyvärr var den lite för stor, men Janine fixade det hela väldigt snyggt med ett gäng säkerhetsnålar, haha :) Sedan flätade hon mitt hår så jag verkligen såg ut som Heidi från någon bergsby. Festen började vid 20 och när vi kom dit runt 19.45 möttes vi av en jäääättelång kö. På något sätt lyckades vi ta oss fram till några kompisar som stod relativt långt fram, men innan vi hade kommit in och fått hänga våra jackor i garderoben hade klockan hunnit blivit 21.10, haha! Sjukt mycket folk var det. Det var verkligen en upplevelse och förstår varför vissa personer älskar Fasnacht :)
När vi kom hem runt ett så tog jag ur mina flätor och resultatet ser ni nedan. Såg ut som en pudel...

När vi vaknade på söndagen så käkade vi frukost innan vi åkte till en sjö och grillade med några vänner till familjen. Det här var första dagen som det var riktigt varmt och jag var nog lite chockad att det var den nionde mars och jag satt ute i en hoodtröja och frös inte. Det var så bisarrt när man är van vid Sveriges väder i mars, haha! Hur som helst, det var supermysigt att grilla och vi skulle grilla marshmallows, men eftersom alla affärer hade stängt och den enda som var öppen inte hade marshmallows, fick det bli att vi grillade små skumsvampar istället. Det blev riktigt gott faktiskt! För att sammanfatta: jag hade en väldigt lyckad helg :)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar