måndag 10 mars 2014

Välkommen hem!

I onsdags fick jag se huset för första gången! Det var (Och är fortfarande egentligen...) kaos överallt, men fint kommer det bli! Nedan ser ni en lite halvtaskig bild på mitt rum - det kommer komma bättre när det är lite mindre kaos i huset, haha. Natten mellan torsdag och fredag var första natten vi sov i huset och det kändes superroligt att vakna upp i MITT rum för första gången. Dock finns det för tillfället bara en fungerande toalett och ingen dörr till badrummet, vilket gör att jag hellre använder bajamajan som står på garageuppfarten... Det blir rätt kallt och mörkt på kvällarna måste jag säga. Idag verkar dock hantverkarna fixa den andra toaletten, den som ligger mitt emot mitt rum och kommer vara "min". Kommer gråta en liten glädjetår första gången jag använder den toaletten.

Omgivningarna kring vårt hus är helt fantastiska. Och eftersom Schweiz bjuder på strålande sol och minst 10 grader varje dag blir de ännu mer fantastiska. Vi bor supernära flygplatsen, så varje gång ett plan går ner för landning kan vi se vilket flygbolag det tillhör. Rätt så häftigt faktiskt. Fem minuter från huset finns det en lekpark med en otrolig utsikt! Om man går åt andra hållet så kommer man till en bondgård med getter, lamor, kossor och grisar. Getterna var huuuur gulliga som helst, speciellt de som hade skägg, hehe...

Jag känner att jag kommer trivas jättebra här!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar