söndag 2 mars 2014

Lazy sunday

En sak som är jobbig med Schweiz är att allt har stängt på söndagarna. Inte ens COOP har öppet, utan det är bara vissa mindre livsmedelsbutiker som har öppet. Enda stället i närheten där alla affärer har öppet på söndagar är centralstationen inne i Zürich. Caféer och vissa restauranger har öppet som tur är. Jag hade bestämt träff med en kompis kl 16.30, men uttråkad som jag var befann jag mig i Zürich vid 13. Att sitta på Starbucks i 3,5 h var omöjligt eftersom det inte fanns något ledigt bord och att sitta utomhus var också uteslutet då det blåste kallt från sjön. Så jag tog spårvagnen till ett museum som heter Kulturama och hade utställningar om evolution osv. Hängde där i någon timme innan jag blev uttråkad igen och sökte mig tillbaka till Starbucks där jag lyckades få ett bord. Beställde en varm choklad och läste i min utomordentligt bra bok "Boktjuven". 

Till slut blev klockan äntligen 16.30 och jag träffade min kompis. Vi tog tåget till Hardbrücke där det låg en biljardhall. Båda två var rätt så usla, men ibland fick vi till några snygga stötar. Jag lyckades med att ha ner min sista boll, åttan och den vita bollen i en och samma stöt. Visst, jag förlorade på grund av det, men häftigt var det! 
Vi käkade en sen middag på en restaurang i närheten och jag var hemma i Niederglatt runt 22.30. 
Det var en riktigt trevlig söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar