onsdag 19 mars 2014

Lazy sunday nr. 2

Denna söndag blev återigen väldigt lat eftersom det inte finns mycket annat att göra på söndagar än att vara just lat, haha! Orginalplanen var att jag skulle gå på bio med en kompis på kvällen, men det blev inte av. Istället mötte jag upp Linda, en tjej som jobbade som au pair när jag var här i augusti men som nu bor hemma i Sverige och pluggar. Hon är här på semester och det var så kul att träffa henne igen! Vädret var helt galet fint, så vi träffades vid Bellevue och satt vid sjön och pratade ett tag. Sedan promenerade vi till China Garden där det fanns stora gräsmattor att sitta på. En annan au pair som heter Erika kom och joinade oss och vi åt glass. Sen gick vi till en av de få COOP's som hade öppet och det var KAOS. Kattemänniskor - ni vet hur Lutis kunde vara på fredagseftermiddagar? Well, tänk er det fast värre. Helt galet. Aja, det var en riktigt trevlig söndag i alla fall! 
Alltid kul att träffa folk och Schweiz har ju bestämt sig för att det är dags för vår nu <3

Såna här "Frauen Sitzplatz" finns på vissa bussar. 
Dessa säten är närmast chauffören.
Lite udda, men rätt bra antar jag.

Som jag har fnissat åt det här! I dessa Selecta-automater kan man köpa godis, 
dricka, kondomer och graviditetstester. Hahaha så himla udda!

På väg till Bellevue.

Zürich <3

Bellevue är så himla vackert.

Chill i China Garden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar