måndag 23 maj 2011

Psykbrott

Jag får spunk. Jag trodde att den här dagen skulle vara min chans att andas ut innan helvetesveckan verkligen tog fart. Men icke sa nicke. 
Vi har nu ett tag vetat att vår kemilärare, vår mattelärare och vår svenskalärare ska lämna oss till hösten och hela klassens största rädsla var att vi skulle få vår nuvarande fysiklärare i Matte C. Den här läraren har under hela höstterminen fått åtminstone 80% av klassen att känna sig som dumma jävlar som inte kan någonting. Han har, omedvetet (enligt honom), misshandlat oss verbalt och när vi fick tillbaka våra fysikprov, så bad han oss fundera över om vi verkligen skulle gå kvar på NV. Han är dessutom vår mentor.

Tror ni inte att vi idag har fått beskedet att vår preliminära lärare för Matte C är just han. Fy faaan alltså! Det blev helt knäpptyst i klassrummet när våran programrektor berättade det för oss. Sen när han hade gått så bröt paniken ut. Själv började jag nästan grina, så jävla knäckt blev jag. Ingen i klassen vill ha något med honom att göra. Vi hade vant oss vid tanken att stå ut med honom i Fysik B, men Matte C också? Där går fan gränsen. Vi ska försöka prata med programrektorn om att byta, ingen kommer klara av Matte C med honom. 


Dessutom så ringde vi vår engelskalärare idag för att fråga vad vi skulle ha prov på imorgon och då säger han att "Nej, men ni har inget prov imorgon, jag vet inte var ni har fått det ifrån." Lyckan var total. Detta var då innan beskedet om Matte C. Sen när kemilektionen precis har slutat och hela klassen är nedstämd efter beskedet, så kommer han och säger att det blev en liten "mix-up" och att vi visst har prov. Dock var han så "snäll" att han sköt upp det till torsdag. Tror de flesta i klassen kände för att smälla till honom just då.


Nu sitter jag och väntar på att våra grannars barn, M, ska komma hit.

Ska skita totalt i allt plugg och tankar på skolan ikväll, ska bara leka och gosa med henne. Känner att helvetesveckan fick en riktig helvetesstart.


Jag och M <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar