torsdag 26 maj 2011

Helvetesveckan: Dag 4

Tja tja bloggen! Hur mår alla mina hundratusentals trogna läsare?! Nja... Inte direkt, va? Haha.
Helvetesveckans näst sista dag är över! På idrotten spelade vi fotboll och ultimate frisbee.
Det var kul. Verkligen. Ni skulle ha sett min entusiasm. Haha, nej men frisbeen var faktiskt rätt rolig, i alla fall när det gick bra för vårat lag ;) På tyskan fick jag reda på att någon snubbe från Goethe Institutet kommer till skolan den 10:e juni och överlämnar mitt stipendium officiellt.
Alltså måste jag upp på scenen i aulan. Framför hela årskurs 1. Herrejösses. 
Min svenskapresentation gick faktiskt bra, var nervös som satan vilket ledde till att jag skakade
och blev alldeles rödflammig runt halsen. Det är så härligt att vara blek som ett spöke! 

På samhällskunskapen lyckades jag, Anja och Linda fixa ihop våran presentation om tortyr så nu är det bara att hålla tummarna för att vi gör en awesome redovisning imorgon bitti!

En annan sak som har präglat dagen är Achtung die Kurve!. Mina kära bloggläsare, om ni icke har spelat detta spel än, GÖR DET! Så himla roligt och så himla beroendeframkallande. Introducerade det i min klass för någon vecka sen och vi har haft många roliga stunder framför datorn sedan dess. Dock blir man så himla sur när det går dåligt för en, så Peter och Pelle, om ni läser det här, SUUUUUUG STORTÅ era skitungar! :(

Idag har jag även köpt en väldigt snygg Katte-tröja. Den stora dagen närmar sig med stormsteg! På måndag är det äntligen dags för den årliga
KAMPEN! Ska bli hur jävla kul som helst!
Nej, nu ska jag ta och skriva klart min tyskapresentation inför morgondagen. Tschüs!


Katte: probably the best school in the world.
(www.blekaben.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar