tisdag 31 maj 2011

Långledigt

Hejsan hoppsan! Idag har jag haft en otroligt slapp dag. Skippade dock sovmorgonen för att ha sångträning med några härliga tjejer i klassen. Vi har nämligen fått i "uppdrag" att sjunga på vår mattelärares Frimurar-tillställning eller något, haha. Så nästa torsdag ska vi stå framför ett tjugotal personer och sjunga lite fina vårlåtar :)

Efter det så hade vi matte och fick reda på våra slutbetyg i Matte A och Matte B. Jag fick MVG respektive VG, två resultat jag är mer än nöjd med! På tyskan planerade vi lite inför utbytet i oktober och sen spelade vi kubb på idrotten. Vi körde tyskarna mot fransmännen och matchen blev väldigt... historisk? Vi ledde stort i början och fransmännen hade inte fått ner en enda kubb när det var dags för oss att träffa kungen. För att citera Julius så satt Hitler stadigt i sin bunker, hahaha! Men sen så vände fransmännen totalt och vann slutligen. Attans säger jag bara! Allt var dock Julians fel, som var landsförrädare och var med fransmännen. Skitsamma att han är fransk, han läser tyska och då ska han vara på vår sida! Aja, ja ä inte bitter :) 

Under kubbmatchen fick vi reda på att fysiken var inställd så vi slutade alltså runt 12. Vi tjejer stannade kvar och hade lite rep i Rektorsgården, haha. Väldigt mysigt men lite pinsamt att stå och sjunga där :) Nu tittar jag, såklart, på Desperate Housewives och chillar med livet. 
Äckligt skönt att vara ledig till och med måndag! <3

Åh juste, har även fått kontakt med de fyra andra människorna som jag ska åka till Tyskland med och måste säga att de är väldigt trevliga! :D Längtar så enormt! Kan knappt fatta att det är mindre än en månad kvar tills vi åker :) Ta det lungt ikväll folk så hörs vi imorgon!


Bild från Berlin, 2008. Snart är jag där igen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar