måndag 5 augusti 2013

Greetings from Würenlos!

Hallihallå där ute i cybervärlden! Jag rapporterar från mitt, sedan fem dagar tillbaka, nya hemland - Schweiz! Tänkte lägga upp det "blogginlägg" jag skrev första dagen, men då jag först fick internet i förrigår så har det inte kunnat publicerats. So here we go:

"Så var jag då äntligen här. I mitt nya rum, i min nya lägenhet, i min nya stad och i mitt nya land. Första intrycket? JAG ÄLSKAR DET! Vet knappast hur jag ska uttrycka mig över hur fint allting är och hur glad jag är för att jag fick komma till just den här familjen. Allt är tamefan perfekt! Bortsett från att AirBerlin lyckades slarva bort praktiskt taget alla resenärers bagage. Mina två väskor, som praktiskt taget innehåller mitt liv, står förmodligen någonstans i Berlin för tillfället. Detta är ju såklart en aning irriterande, men inget kan förstöra min glädje just nu. Mitt rum – åh mitt rum! Hade sparat ihop lite pengar för att köpa inredning till rummet, men fasiken, jag känner inget behov överhuvudtaget att fixa till något! Mina värdföräldrar måste vara synska eller bara ha väldigt bra smak, för jag fullkomligt älskar allt i mitt rum. En garderob som typ är större än den jag har hemma, en byrå, ett skrivbord + skrivbordstillbehör, en bokhylla, en säng (Med typ det skönaste täcket jag någonsin upplevt…). Dessutom har jag en egen TV och DVD, något som jag inte ens hade kunnat drömma om att de skulle fixa åt mig. Allt går i blått och vitt och jag har även stora fönster som går från golv till tak med varsin dörr som man kan öppna till en liten fransk balkong. Med andra ord – ett rent himmelrike! Jag hade även tänkt köpa handdukar osv. till badrummet, men även det har de gett mig. Till och med exakt de handdukar som jag hade tänkt köpa. Nej, alltså, jag vet inte hur jag ska beskriva allt det här. Det är 100000000 ggr över förväntan och jag vill typ hoppa jämfota av glädje. Men istället tänker jag lägga mig och ta en liten power nap, eftersom jag gick upp vid fyra imorse. När min värdpappa kommer på lördag så kommer jag få internet, så då åker det här blogginlägget upp tillsammans med bilder på mitt rum! Tjingeling!"

Jepp, och det har bara blivit bättre och bättre! Svensk som jag är ska jag dock såklart "klaga" på vädret. Det har varit över 30 grader alla dagar förutom igår då det var oväder på förmiddagen och runt 28 på eftermiddagen. De dagar då det har varit över 30 grader, har jag svettats som en gris. Det fläktade överhuvudtaget ingenting och jag ville bara stoppa huvudet i en hink med vatten. Men att kunna äta alla måltider ute på balkongen (Som är enorm!) och att kunna åka och bada som vi gjorde igår eftermiddags, det kan jag absolut inte klaga på!

Klockan är nu 07:00 och jag är alldeles nyvaken. Första arbetsdagen, woop woop! Sitter i sängen under mitt mysiga täcke och kollar på Stella som sover på min matta. Tänkte titta på "House" tills lillemannen vaknar och det blir full rulle fram till 11 då han ska sova igen. Här kommer lite bilder!


Taggad tjej kl 05:00 på Arlanda!

Mitt fina, fina rum!

Världens gosigaste och finaste Stella!

Chill vid Zürich-sjön! Kolla vilka söta badbyxor lillemannen hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar