tisdag 13 augusti 2013

Nostalgitripp

I söndags så åkte min värdfamilj på utflykt till Schwarzwald i södra Tyskland, men eftersom jag kom hem så sent från Street Parade, valde jag att ta sovmorgon istället. Jag sov till ungefär 11 och vid 13 insåg jag att jag var tvungen att hitta på något eftersom jag kände av en släng hemlängtan och då är det aldrig bra att vara ensam. På ungefär 10 minuter bestämdes det att jag skulle åka och besöka min gamla värdfamilj från förra årets skolutbyte. Eftersom det var söndag så gick det otroligt långsamt och 1,5 h senare var jag äntligen framme i Wohlen. Det var hur mysigt som helst att träffa alla igen och lillebrorsan hade nästan vuxit om mig och hade gått igenom målbrottet. Det sved lite när jag tänkte på min egen lillebror och hur mycket jag kommer att missa av hans utveckling under det här året.
Tack gode gud för Skype!

Vi chillade mest i soffan, pratade och tittade på TV. Sedan insåg jag att det skulle ta mig 2 h och fyra byten att komma hem, vilket innebar att jag senast behövde åka vid 19. Här i Schweiz äter man alltid senare än i Sverige, så normal middagstid är runt 18.30, vilket skulle bli lite tajt. Snälla som de är erbjöd de mig skjuts hem istället och resan tog då endast 30 minuter.

Det var riktigt nostalgiskt att komma tillbaka till staden där "allt började". Fånlog när jag klev av tåget i Wohlen och såg spåret där jag och min tyskagrupp klev av för nästan exakt ett år sedan. Allt kändes så himla bekant och hemtrevligt, trots att vi endast spenderade 1 vecka där.

Hur som helst, en riktigt bra söndag blev det och hemlängtan glömdes bort totalt :)

På tåget mot Wohlen.

Min present (ljuslyktan) hängde fortfarande kvar :D

Så himla fint väder när de skjutsade hem mig!


Stella och jag tog en långpromenad på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar