tisdag 13 augusti 2013

Street Parade 2013

Hallihallå! Exakt en vecka sedan jag skrev här sist och mycket har hänt sedan dess!
Tänkte dela upp veckan i olika inlägg så det blir mer överskådligt :)

I lördags så var jag och två andra svenska au pairer - Frida och Emelie - på Street Parade. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva Street Parade, för det är liksom inte samma sak som Pride, men är ändå väldigt likt. Officiellt är Street Parade en technofestival, men vi fann människorna betydligt mer underhållande än musiken som spelades. De flesta tjejerna hade så lite kläder på sig som möjligt och majoriteten av besökarna var utklädda eller uppklädda något helt otroligt. Såklart dracks det en hel del alkohol under dagen, så vi bokstavligen vadade fram genom ett hav av tillplattade ölburkar och glaskross. Vi såg så himla mycket konstigt, dräggigt och underhållande folk att det inte är sant. Vad som vi såg utanför damtoaletten vill vi helst glömma, men även det var en upplevelse i sig självt, haha! Enligt den officiella hemsidan hade festivalen 950 000 besökare, vilket man verkligen kände av när man försökte armbåga sig fram bland folkmassorna. En sträcka som i normala fall tar 10 minuter att gå tog ungefär 45 minuter i lördags.

Vi kom in till Zürich vid 17 och Frida och jag tog 00.30 tåget hem tror jag. Jag har ALDRIG varit med om att ett tåg har blivit fullsatt, men i lördags var det knökfullt. Alla sittplatser var upptagna och folk stod som packade sillar i gången. En snubbe lade sig till och med på bagagehyllan, haha!

För att sammanfatta Street Parade så var det absolut en upplevelse! Jag är riktigt glad att jag gick dit eftersom det var så himla trevligt sällskap och det var också roligt att komma ut och se någonting nytt!
Skulle jag vilja göra om det varje helg - aldrig i livet ;)

Det var perfekt väder när jag knallade till tågstationen!

Massa folk.

En av många "Love Mobiles" - paradvagnar med massa dansande folk.

Massa folk och lite ambulanser, haha...

Det var många människor som fick för sig att klättra upp på trafikstolparna.

Kvällens middag införskaffades i ett av alla olika matstånden.

Paaaarty!

Trångt som satan - men nice!

Tåget var KAOZ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar