tisdag 24 januari 2012

Högskoleprov och hårproblem

Hejsan hoppsan! Har inget intressant att skriva, så tänkte tipsa om en av mina favoritprodukter just nu: Aussie Dual Personality Anti-Frizz. Jag har tidigare testat en Aussie hårinpackning och dog lite över hur underbar den var. Dock kostar den 125 kronor, så det är lite vardagslyx jag unnar mig när jag har råd, hehe... Hursomhelst! Jag älskar mitt hår för det mesta, men när det är frissigt och hårstråna spretar åt alla möjliga håll, då vill jag bara helst raka av hela skiten. Hittills har jag kört med hårspray för att försöka tämja det, men det slutar verka innan jag ens har kommit fram till busshållplatsen på morgonen. Så igår tog jag en chansning och satsade 125 kronor på att Aussie kunde hjälpa mig ytterligare en gång och det var väl spenderade pengar. När mitt hår har varit som värst har jag knappt kunnat kamma det eftersom hårstråna direkt flyger ut som om jag fått en elchock, men efter att ha använt en klick lika stor som en ärta av krämen låg håret lydigt på plats. Det tog mig ungefär fem minuter och ett tjugotal borsttag innan jag insåg att jag hade hittat ett mirakel. Aussie is the shit. Ett plus är dessutom de roliga beskrivningarna som står på baksidan av produkterna. "Finally, gasp with astonishment as your moisturized hair does what you tell it, for once." Åh, just det, anmälde mig till högskoleprovet nyss! Spännande... Har också suttit och kollat på universitetsutbildningar och har nästan kommit fram till att jag vill läsa en annan utbildning än vad jag hade planerat från början. Framtiden närmar sig med storm och hjälp vad jag längtar!
Nu blir det en dusch och sedan mys framför en ny säsong av mitt älskade "One Tree Hill"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar