måndag 10 februari 2014

Näst sista måndagen i Sverige!

Tiden går så himla fort när man har roligt och om 11 dagar bär det av till Schweiz! När jag kom tillbaka hit igår efter att ha spenderat helgen hemma så kändes det som att halva huset hade packats ner i flyttkartonger. Väggarna ekar tomma och inte en enda av barnens leksaker finns framme. En lekstuga i form av en enorm flyttkartong med utskurna fönster och en dörr är det som finns kvar att roa sig med - och det räcker gott och väl! Det första lilla tjejen sa imorse när jag väckte henne var att vi måste måla huset, så det gjorde vi idag efter dagis. Sen satte vi upp "gardiner" i form av teckningar som tjejerna hade ritat. Superfint blev det!

Imorse så tog vi faktiskt sovmorgon, vilket innebar 1h snoozande för min del vilket var ett gudomligt skönt sätt att starta veckan på. När vi väl gick upp vid 7 så hade vi 1,5 h på oss innan vi behövde gå till bussen, så vi kunde klä på oss och äta frukost i lugn och ro. Till och med jag hann äta frukost, vilket jag inte brukar hinna då jag lägger all uppmärksamhet på att få tjejerna klara i tid. Jag hade packat min väska för ett besök på gymmet, men velade fram och tillbaka ett bra tag innan jag gav mig själv en spark i baken och tog med mig väskan när vi gick till dagis. Jag ÄLSKAR att det har blivit plusgrader och att snön har smält bort till 90% här i Rönninge! Att vakna till fågelkvitter och se gröna gräsmattor gör mig så himla pigg och glad. Efter att jag hade lämnat tjejerna på dagis så började jag gå mot gymmet. Jag har börjat gå en annan väg än den jag brukar ta och den här vägen går längsmed sjön istället för en väg. Frisk luft och sjöutsikt kan vara ett av de bästa sätten att spendera 30 min varje morgon.

När jag kom fram till gymmet så köpte jag mig en Celsius-dricka. Jag dricker den med grönt te och mango eftersom jag inte gillar kolsyra, hehe... Drickan ska öka fettförbränningen och sen innehåller den koffein också. Jag dricker varken coca cola, kaffe eller te så jag är sjukt ovan vid koffein i alla dess former. Jag straffade mig själv lite idag eftersom jag inte var på gymmet en enda gång förra veckan, så jag körde rätt hårt och när jag hade gjort sista övningen hade jag kramp i händerna för att jag hade hållit i handtagen så hårt. Jag lyckades också slå ett personligt rekord med plankan - 3 x 1 min! Låter kanske inte som mycket, men under min gyminstruktion för kanske 2 veckor sedan så klarade jag knappt 2 x 30 sek, så jag märker i alla fall en stor förändring! När jag hade tränat färdigt så var jag helt hyper i huvudet och slut i kroppen, vilket resulterade till att jag blev rätt så fnissig och gick och sa "Aj, aj, aj!" samtidigt som jag skrattade... Det måste ha sett väldigt udda ut!

Jag knallade hemåt och åt ärtsoppa till lunch innan jag tog mig an all ren tvätt som skulle strykas. När det började närma sig att hämta tjejerna så bestämde jag mig för att jag skulle jogga/power walka till dagis. Jag hann bli supertaggad över faktumet att det var tillräckligt varmt och torrt på marken så jag kunde ha mina gympadojor och fleece + vindjacka. Jag förlitar mig på Nike Running appen när jag är ute och går, så jag satte igång den och började springa. Kändes riktigt bra och jag hade ett någorlunda flyt. När jag hade nästan var framme vid dagiset så stannade jag och kollade mobilen. Nike Running visade 0,09 km och 5 minuter. Jag blev minst sagt misstänksam och när tiden inte tickade vidare utan stod kvar på 5 minuter blev jag sur. Första gången jag var någorlunda taggad på att springa och då ska tekniken svika mig! Nästa gång ska jag fan använda mig av RunKeeper...

Till middag blev det makaronipudding, vilket var supergott! Nu ligger jag i min säng och sträcker ut min stackars mage som har fått magknip. Hade tänkt titta på några avsnitt "Supernatural" som jag har gått och blivit beroende av igen. Knepiga är dock att jag helst måste undvika att se avsnitten när det är mörk ute, eftersom jag tydligen har lätt att få mardrömmar... Men men, det är det värt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar