torsdag 6 februari 2014

Kaknästornet & muffinsbak

Hallihallå! Idag mötte jag upp min kompis Linnea som jobbar som au pair i Bromma och tog spårvagnen till Waldermarsudde. Därifrån promenerade vi till Kaknästornet där vi fikade. Jag vet inte om det är jag som är snål, men deras fika var äckligt dyrt. Det var också äckligt gott, men de tog t.ex. 55 kr för en bit av någon kladdkakeliknande sak. Biten var kanske 5 x 5 cm stor... Är det rimligt? Anyway, det var trevligt att fika och sitta och prata ett bra tag innan vi tog bussen tillbaka till stan och skiljdes åt. Jag hämtade tjejerna på dagis och eftersom vi skulle äta rester till middag så behövde jag inte förbereda och laga middag, vilket gav mig en massa tid över! Det utnyttjade jag till att baka muffins med tjejerna och de var helt lyriska över det. De dekorerade sina muffins superfint! Runt 16.30 ringde min värdmamma och sa att hon satt i ett krismöte på jobbet och inte skulle hinna hem till middagen. Så jag och tjejerna åt middag själva och åt varsin muffin till efterrätt. Sen kollade vi lite på Astrid Lindgrens jul och läste en massa böcker innan det var läggdags. När tjejerna hade lagt sig så satte jag mig och sammanfattade mina inkomster och utkomster under januari. Seriöst, jag är evigt tacksam till vem det nu var som lärde mig att använda Excel när jag gick på Kunskapsskolan - det är perfekt för att göra en översikt! Summan jag kom fram till var allt annat än rolig att se, men jag tröstade mig med att jag åtminstone hade koll på exakt vart varenda öre hade tagit vägen. Nu är det köpstopp för mig tills jag kommer till Schweiz! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar