torsdag 8 september 2011

Uppdatering

Goder afton kära läsare! Uppdateringen suger stortå, men jag tror inte att det finns så många som förväntar sig regelbunden uppdatering av denna blogg, eller har jag fel? Hur som helst, jag ska väl ta och fylla i lite luckor sen senast jag skrev. Jag ser icke längre ut som Quasimodo, vilket är awesomesauce. Dock kom jag inte inte iväg till Schweiz, vilket är lika med en stor hög kamelskit. Min lördag spenderades istället på barnakuten där jag fick högre doser av kortison. Som tur var så hjälpte det otroligt mycket och i måndags befann jag mig återigen på Katte.

I tisdags åkte jag med min klass på exkursion till Eda lägergård. Det var riktigt mysigt måste jag säga! Jag åkte kanot för första gången i mitt liv och jag har nog aldrig varit så rädd för att ramla i vattnet. Jag kan simma, annars skulle jag känna mig som världens hycklare eftersom jag arbetar som simlärare, men att simma med gummistövlar - det är jag icke förberedd på. Så det var en skrämmande upplevelse. På kvällen grillade vi och det blev gitarrspel och skönsång fram till halv tio snåret då vi begav oss in i sovbaracken. Väl där tittade några av tjejerna på skräckfilm, medan jag och några andra istället valde att ha snack om allt mellan himmel och jord på mitt rum. Vid midnatt bröt vi upp, men då var det så att killarna i rummet bredvid valde att ha besök av större delen av klassen fram till ungefär fyra på morgonen. Jag brukar kunna sova trots att folk pratar, men isoleringen var lika med noll och det var omöjligt att slappna av eftersom de planerade att springa ut och rita på folk som sov. Jag skulle chansa på att jag somnade till vid fem och blev sedan väckt runt sex av någons mobilalarm (!) och sedan var det ingen idé att försöka somna om. Ni kan säkert gissa att jag sov ett antal timmar sen när vi kom tillbaka till Uppsala igen.

På lördag är det Kulturnatten och jag ska nu visa min desperata sida. Är det någon trevlig människa som har några roliga planer och känner sig vänlig nog att kunna tänka sig att involvera mig i dessa planer, så hör gärna av er! Vill inte spendera ännu en Kulturnatt med mina föräldrar, oavsett hur trevligt vi brukar ha det.

På söndag förmiddag är det dags att börja arbeta igen! 11.30 ska jag befinna mig på Fyrishov för snack med chefen och mina nya kollegor. Ska bli väldigt kul att träffa dem :) Känner mig mycket positivare inställd till jobbet den här terminen, eftersom jag nu arbetar söndagar istället för torsdagar. Känner att jag kommer ha betydligt bättre humör och kunna vara en bättre lärare åt barnen nu när jag slipper stressa. Så det kommer bli toppen.

Jag insåg precis att jag oftast bara skriver långa, relativt ointressanta inlägg utan bilder här på bloggen. Fy satan vad tråkigt. Fattar inte hur ni står ut. Jag är superdålig på att ta bilder i allmänhet, men vill bli bättre, så ska jobba på det! Nu får ni ha en trevlig torsdagskväll och hörs vi inte imorgon så önskar jag er en riktigt trevlig helg :)

2 kommentarer:

  1. ''Suger stortå'' och ''awesomesauce''! Your training is going well young padawan...

    SvaraRadera