fredag 30 september 2011

Skytte

Hejsan! Tänkte bara visa lite hur min familjs torsdagskväll såg ut. Vi drog ut och testade på luftgevärsskytte under ledning av världens bästa morbror Peter. Jag låter bilderna tala för sig själva. Nu måste jag städa som en tok för om 24h kommer schweizarna! Panik!
Ha en trevlig fredag :)

Syskonen Berglund är koncentrerade....

Det gick väldigt bra för mig, sköt bara 9:or och 10:or, woho!

Älskar den här bilden. Ser ni min frustration där i bakgrunden?

'
Sen visade det ju sig såklart att jag för gammal för att få skjuta sittande.
Så jag fick låna en skyttejacka av en av ledarna och sen var det
bara att lära sig hur man sköt stående.


Jag var så koncentrerad på att göra rätt eftersom gevären kostade ungefär 10 000 kr (!!)
och jackan var säkert också svindyr, att det tog mig ungefär en minut att
uppfatta skämtet min morbror drog om mina obefintliga biceps...

Jag svär till gud, jag har aldrig varit så frustrerad som jag var här. Mina biceps är verkligen obefintliga, så det var tungt och att hitta balansen kändes omöjligt. Hade tavlan perfekt i siktet, men eftersom jag inte hade balans så cirkulerade siktet runt tavlan hela tiden. Resultatet?
Jag träffade det vita på tavlan. Men men, jag träffade i alla fall tavlan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar