tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Min alla hjärtans dag började med en sovmorgon till 9.00 - huuur underbart som helst! Efter en härlig dusch, god frukost och ett avsnitt av mitt älskade "One Tree Hill" drog jag ner på stan för att införskaffa en Alla hjärtans dag present. Till vem? Till mig själv såklart! Tyvärr hittade jag ingenting och med ömma fötter och frustration över att det fortfarande var 1h kvar tills jag började i skolan, gick jag till Stadsbiblioteket, lånade en tysk bok och satte mig på Kardemumma och fikade med mig själv. Jag brukar nästan aldrig fika på caféer och fick en kommentar om det förut, typ "Och du kallar dig själv Uppsalabo!?", haha! Jag tycker att det är så svinigt dyrt och dessutom dricker jag varken kaffe eller te, så jag brukar lägga mina pengar på andra saker. Men idag så tänkte jag att jag skulle ge det en chans och det är jag väldigt glad att jag gjorde! Det var ytterst mysigt att sitta där själv, äta kladdkaka och läsa. Efter det drog jag mig till skolan för dagens enda lektion - svenska. På grund av att Gustav Fridolin var och föreläste på Katte så hann inte min grupp redovisa, men men, vi får köra efter lovet istället. Kvällens plan var att gå på "En gång i Phuket" med mina fina tjejkompisar, men eftersom morgondagen bjuder på ett matteprov så vann matteboken till slut. Men nu har jag plågat mig själv nog för ikväll - matteprovet får gå som det går (fast helst får det gå väldigt bra). Så nu tänkte jag tända lite ljus, ta på mig myskläder och avsluta den här Alla hjärtans dag med "One Tree Hill". För att sammanfatta dagen så har det här varit den bästa Alla hjärtans dagen någonsin och det helt utan pojkvän/dejt! Jag har trots det firat Alla hjärtans dag med någon jag älskar - mig själv :)



Slänger in en extrabild på tjockisen som hade en period för någon vecka
sen då han älskade att vara i badrummet. Speciellt badkaret och handfatet... Knäppa katt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar