söndag 13 april 2014

Vitaparcours Bülach

Hej hej förlåt för jättedålig uppdatering men nu kommer det ett helt gäng av inlägg! Först ut är ett kort kring den dagen då jag tog min gamla cykel och trampade iväg till Bülach. Enligt Google Maps skulle det ta 19 minuter, men eftersom cykelnkedjan bestämde sig för att hoppa av minst 8 ggr under de 6 km det är till Bülach, så tog det mig ca 40 minuter innan jag kom fram. Jag var alldeles svart om händerna av olja efter att ha lekt mekaniker varje gång kedjan hoppade av. Jag är stolt över mig själv eftersom jag inte bröt ihop totalt, utan bara svor högt och bara NÄSTAN började gråta när jag fick kliva av cykeln tre gånger på 10 meter.

När jag väl kom fram till stället dit jag skulle så insåg jag att jag inte hade något cykellås med mig. Kändes jobbigt att lämna cykeln i ett cykelställ när jag skulle befinna mig i en skog 100 meter bort och inte kunde ha någon som helst koll på den, men jag hade inte kämpat i 40 minuter för att bara åka hem igen, så jag lämnade den ändå.

Målet med denna lilla utflykt var Vitaparcours löprunda på 2,7 km med typ 15 stationer utplacerade på vägen där man tränade styrka, uthållighet och balans. Jag har jättedålig kondition så det var rätt så tufft för mig, men det var ändå riktigt nice med stationerna. Höll inte koll på hur lång tid rundan tog för mig, men vet att det finns mycket rum för förbättring, haha.

Jag såg inte fram emot att behöva cykla hem igen och mycket riktigt var det lika hemskt som vägen dit. Kedjan hoppade av så många gånger att när jag var kanske 1-2 km hemifrån så klev jag av och gick istället. Brydde mig inte ens om att sätta på kedjan igen när jag parkerade cykeln eftersom jag inte hade några som helst planer på att använda den inom en snar framtid. Vid middagen så berättade jag för min värdmamma om kedjan och hon sa att hon också hade märkt det när de tog hem cykeln dagen innan. Tror det gick en vecka och sedan kom min värdpappa hem med en ny cykel som funkar perfekt <3 Sen dess har jag cyklat typ varje dag eftersom vi har en cykelkärra till tjejerna som är bra att ha då dagis ligger en bra bit bort och det tar tre gånger så lång tid att gå med dem istället för att jag cyklar med dem i kärran. Det är tungt som satan för mina otränade lårmuskler att cykla med ungefär 35 kg extra, men som tur är har stora tjejen lärt sig cykla själv nu, så nu blir det bara hälften så tungt! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar