söndag 13 april 2014

Bilder från senaste tiden

Här kommer massa bilder med bildtexter eftersom jag inte orkar skriva så mycket mer, hehe... 

En dag hade vi aperó för närmaste familjen. Jag fixade dessa asgoda pizzabullar.
Man tar helt enkelt en sån där färdig pizzadeg, lägger på allt som man vill ha på pizzan
och sen rullar man den och skär skivor, precis som man gör kanelbullar. ASGOTT!

Jag har blivit en hejare på att steka pannkakor!

Vi gillar att hälsa på getterna i närheten. 

Idag var det så här fint väder!

Min värdmammas verk! Pingviner gjorda av philadelphiaost, oliver och morötter.

Jag och Lovisa har infört en tradition med fika på tisdagsmornar.
Dock måste vi sluta köpa fika från Starbucks, då 400 kr i månaden inte är hållbart för endast tisdagsfika.

I byggnaden där jag läser italienska ligger även McDonalds.
Alltså är det superduperMEGAsvårt att stå emot frestelsen när man måste vänta 40 minuter på tåget.


Ingen beskrivning krävs <3

Galet efterlängtad säsongspremiär!! <3

Första gången Starbucks stavade mitt namn utan H på slutet. Tog det som ett gott tecken. Och mycket riktigt så kan jag nog säga att det här är min nya favoritdryck från Starbucks. Shaken Iced Tea i smaken Passion <3

Lovisa och jag fastnade framför reseguiderna och jag spontanköpte denna.
Nu finns det planer på att åka till Amsterdam tillsammans i sommar. GALET!

En dag var det så här dåligt väder.

Jag fnissade åt vett och etikett på coffeeshops i Amsterdam.

Jag och tjejerna drog till Chinagarten igen och lyckades av en slump
tajma så att fyra andra svenska au pairer med barn var där. 

Jag lyckades springa in i en stång och fick en massiv bula direkt. När Lovisa dök upp en halvtimme senare och såg mig sitta med en blöt näsduk över bulan gick hon till ett glasstånd och kom tillbaka med en ispåse. 
Min räddare i nöden <3

Dagens I-landsproblem: jag var sur över att ha ca 500 kr i mynt.

Jag lyckades glömma mitt månadskort hemma eftersom jag bytte väska (Aldrig igen!). 
Trodde jag skulle få betala 200 franc i böter - kom undan med 5. Tack gode gud.

Det blir varmt om dagarna i vinterträdgården...

Mitt älskade, älskade Zürich <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar