lördag 7 april 2012

Pt. 4 "17 år!"

Jag blev inte väckt av att alla kom in på mitt rum som tur var, utan vaknade själv utav väckarklockan. Min 17:e födelsedag och den första jag någonsin har spenderat utan mina föräldrar. Det kändes lite konstigt och hela dagen kändes det inte riktigt som att det var min födelsedag, eftersom den inte firades på det vanliga sättet. Jag klev upp och någon sa till mig att jag inte fick gå ner till frukosten. Här började misstankarna växa, haha! Alberto kom och gav mig en stor och mysig födelsedagskram och höll mig sedan sällskap tills Emma kom och gav mig klartecken att jag fick gå ner till frukosten. När jag kom ner till frukosten så sjöng alla för mig och jag fick en tårta. Fick även ett födelsedagskort och en t-shirt som alla hade signerat. Det var helt underbart, jag blev så himla glad! Efter frukosten bar det av till tågstationen där vi tog tåget till Köln där vi möttes av en guide. Han berättade lite om Kölns historia osv. Vi tog en bild på gruppen och började sedan gå in mot centrum. Vi stannade vid den stora bron där en massa hänglås satt fast. Ni kanske har hört talas om såna här ställen, det finns lite överallt i världen. Man kommer hit med sin flickvän/pojkvän,  graverar in sina namn på ett hänglås, låser fast låset i bron och kastar sedan nyckeln i vattnet. Det här ska då symbolisera evig kärlek eller något liknande. Vi satte fast ett lås med siffran ”6” på och alla hjälpte sedan åt att kasta i nyckeln i vattnet, haha.

Vi fortsatte sedan till Kölner Dom. Där fick man, om man ville, gå upp i tornen, men jag och Emma skippade det eftersom båda inte gillar höga höjder. Så vi satt ute med våra reseledare och väntade på de andra. Sedan när de kom tillbaka fick vi fritid och jag, Emma och Johan spatserade runt i Kölns centrum och tittade i affärer. Jag köpte första säsongen av ”Criminal Minds” åt mig själv i födelsedagspresent bland annat. När alla samlades igen och vi satt och lyssnade på guiden, så sa han att han visste att någon fyllde år idag. Så mitt framför Kölner Dom började hela gruppen sjunga ”Ja må hon leva”. Haha, det var lite pinsamt, men mest roligt J

På kvällen var det dags för ”Internationaler Abend”. Det gick ut på att alla grupper samlades och alla länder skulle hålla en presentation om just sitt land. Som jag nämnt i ett tidigare inlägg, så planerade vi att prata om midsommar och även visa lite klassisk dans kring midsommarstången. Det var riktigt nervöst att prata inför alla människor, men det gick bra! Det var väldigt skämmigt att dansa ”Små grodorna”, men som tur var så älskade alla det och ville vara med och dansa. Senare under resan hände det att någon ur min grupp kunde säga börja låta ”Ko-ack-ack-ack-ack-a!” och så skrattade vi. Efter alla presentationer blev det disco, höhö! Jag är inte så mycket för just discon, men jag måste säga att det var ett riktigt kul sätt att spendera sin födelsedag på! Dansade med folk ur min grupp och fick se lite väl utmanande danssteg vilket fick mig att börja asgarva. Emma ville inte dansa utan satt på en stol och tittade på. Det hela slutade med att Hannes knuffade in stolen mitt i smeten för att han tyckte att hon skulle vara med, haha! Vi kom inte tillbaka till hotellet förrän runt ett på natten, så det var bara att gå och lägga sig direkt eftersom vi skulle upp tidigt för att åka till Mönchengladbach. Men jag kan såhär i efterhand säga att det var nog en av de bästa födelsedagarna i hela mitt liv!


Min födelsedagstårta :)

Kölner Dom.

Gruppe 6 <3

Bron med alla hänglås.

Några lås.

Gruppe 6 <3

Kölner Dom.


Vår reseledarassistent Hannes var proffsig på att fota :)


Haha! Emma är lite irriterad på Javier :D

Jag, Emma och Alberto vilar oss lite.

Kölner Dom.

Några av reseledarna var konferencierer. 

Sally, Imad och Alberto :)

Svenskarna :)
Rim, Karolina, jag, Emma och Johan.

Små grodorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar