lördag 7 april 2012

Pt. 3 "25:e och 26:e juni"

Vi fick en minimal sovmorgon och klockan 9 gav vi oss ut på stan. Där blev vi uppdelade i grupper och fick göra ett quiz om Bonn där vi bland annat var tvungen att fråga saker på tågstationen osv. Det regnade, men det var trots allt rätt roligt. Sedan begav vi oss till Ludwig van Beethovens gamla crib! Det var ett museum om hans liv och han hade tydligen bott där när han var ung. Det var rätt intressant, men jag hade så sjukt ont i fötterna att jag hade svårt att fokusera, haha. Vi åt lunch på Pizza Hut och det var här som jag först fick erfara det frustrerande momentet att beställa äpplejuice. ”Apfelsaft” är äpple juice och det sa jag mycket bestämt, tror ni inte att jag får in ”Apfelschorle” som är äpplejuice med kolsyra istället? För er som inte vet om det så gillar jag inte kolsyra och måste därför alltid ta mesalternativ som festis eller äpplejuice istället för läsk. Detta hände flera gånger under resan att de missuppfattade min beställning vilket var otroligt irriterande… 

Efter lunchen gjorde vi ett mycket uppskattat besök på en Haribo-affär! Det hade tidigare varit en Haribo-fabrik med nu så var det en stor affär istället. Allt var galet billigt och jag behöver väl knappast säga att alla köpte en jäklans massa godis! Ett exempel på vad jag köpte: ett tiopack Maoam, en påse persikor, två påsar sura gröna snören och en påse gummibjörnar för 30 kr, muahaha! Efter det åkte vi till en park eller något liknande där det var någon slags internationell matfestival. Det roligaste var att se folk ta sig ner för backen till fältet där alla stånden var. Vi som hade gått den långa, men säkra, vägen fick oss ett gott skratt när folk halkade, hehe… Jag, Emma och Johan gick runt lite och tittade, men sedan satte vi oss på en bänk, åt Haribo-godis och spelade Fruit Ninja och ett annat spel. När vi kom tillbaka på stan så fick vi pengar av våra reseledare att äta middag för. Jag, Emma och Johan drog till gamla goda McDonalds på centralstationen och där gick jag på en väldigt läskig toalett, haha! Senare på kvällen kom Rim och Karolina och deras grupper till vårat hotell för att planera lite inför ”Internationaler Abend” som vi skulle. Vi hade bestämt oss för att prata om midsommar och dansa ”Små grodorna”, hehe… När de hade gått tillbaka till sitt hotell invaderades mitt och Bujis hotellrum av folk och vi hade Haribo-party! Alla åt godis och jag och Alberto fick prova Bujis traditionella klänning från Mongoliet. Det hann bli sent innan vi kom i säng, men kul hade vi!

Dagen därpå gjorde vi en utflykt till Andernach där det fanns en gejser! Vi gick på ett museum om gejsern och åkte sedan båt till den. Det var galet varmt den dagen och smarta som vi var hade vi klätt oss för regn = VAAAAARMT! Jag brände mig såklart på axlarna och nacken ^^ På kvällen gick vi på restaurang och åt samtidigt som vi tittade på fotboll. I somras var det ju damernas fotbolls VM som spelades i Tyskland, så det var en stor grej liksom! Just den här matchen var det Tyskland – Kanada. Vi fick tippa på matchen och jag och Alberto tippade på 2-1 till Tyskland, vilket slutresultatet också blev! Då kände vi oss väldigt coola. När vi kom tillbaka till hotellet så blev jag lämnad ensam på mitt rum. Låg och läste och funderade på var alla var… Sen kom jag på att det ju var en speciell dag dagen därpå, nämligen min födelsedag! Alla hade trängt ihop sig i ett annat hotellrum för att fixa något som jag absolut inte fick veta om, hehe… Emma kom och höll mig sällskap en liten stund för att det inte skulle verka alltför misstänksamt, haha! Jag minns att jag sov med mjukisbyxor den kvällen eftersom jag var livrädd att alla skulle komma in på morgonen och jag skulle ha lyckats sparka av mig täcket under natten, haha! 

  
Haribo-affären!

Goooodiiiiiiiisssssss!!!


Billigt!

Hehe, "napp" på tyska heter "Schnuller", vilket vi skrattade rätt mycket åt.

Matfestivalen.

Mördarbacken!


Haribo-party!!!


Superfint, haha :D


Godis!

Vet inte riktigt vad som händer här, haha...

Vi hade en ballong som flög upp i taket.
Lyckligtvis lyckades Javier få ned den igen :)


Andernach :)


Ett rum på museet som skulle vara som att man var under vatten.
Alla la sig på golvet och chillade en stund :)


Båten.


Superfint väder!


På båten.


Vid gejsern.


Gesjer!


Mat och fotboll <3


Det här kan vara min absoluta favoritbild från hela resan.
Hur härlig är inte Johans min?! Som vi garvade åt den här bilden xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar