lördag 7 april 2012

Pt. 2 "23:e och 24:e juni"

Första kvällen när jag satt med grupp 6 och grupp 7 på en restaurang och åt middag kändes det inte alls kul. Jag var trött och hade redan lite hemlängtan. Jag satt på en restaurang i Tyskland med en massa främlingar och det var lite överväldigande. Jag minns att jag faktiskt grät lite tyst för att ingen annan skulle upptäcka det. Det blev lite småstela och hackiga tyska konversationer med de som satt närmast mig. Standardfrågorna: ”Hur gammal är du?”, ”Var kommer du från?” och liknande besvarades. När alla hade ätit upp var det dags att gå tillbaka till hotellet. Jag kände mig rätt nedstämd men försökte att hålla fasaden uppe. När vi hade gått ett par hundra meter hojtade plötsligt en av reseledarna till. Längre fram på gatan kom vår reseledarassist Hannes och vem hade han inte med sig, om inte Emma. Åh, lyckan av att se ett bekant ansikte! Det blev en lång kram och en snabb konversation på svenska. Med sig hade Hannes även Johan som det var jättekul att träffa för första gången. Även de två nicaraguanerna Javier och Alberto var med och alla hälsade på alla innan de gick och åt medan vi gick tillbaka till hotellet. Jag delade rum med en tjej från Mongoliet; Buji. Supertrevlig tjej verkligen! Men som sagt, det kändes fortfarande väldigt konstigt att dela rum med någon man träffade för första gången samma dag. Var trött som satan, så somnade fort.

Dagen därpå klev vi upp tidigt eftersom vi skulle på något välkomstmöte med PAD. Jag har jättemycket problem med att äta tidigt på morgonen, så vid frukosten fick jag knappt i mig något eftersom jag mådde illa. När vi kom fram till PAD så mådde jag jättedåligt och var tvungen att gå på toaletten. Där satt jag och mådde illa samtidigt som jag försökte få i mig ett digestivekex. Kommer inte ihåg vilka tankar som for igenom mitt huvud just då, men minns att jag var smått panikslagen. När magen äntligen hade lugnat sig lite och jag kunde gå ut från toaletten så stod Annika utanför och väntade på mig. Hon frågade om allt var bra och då berättade jag allt om mitt problem med att äta på morgonen osv. Hon var jättesnäll och sa att hon skulle fixa det på något sätt. De följande dagarna åt jag endast grönsaker och kanske en halv macka vid frukosten och tog sedan med mig mackor i väskan att äta lite senare.

Efter välkomstmötet gick vi på en liten stadsvandring som var trevlig ända tills det började spöregna och hagla. Jag var glad att jag tog med mig paraplyet kan jag säga! Alberto och Johan hade inga så de trängde in sig under mitt lilla paraply. Det måste ha sett riktigt roligt ut, speciellt eftersom båda är minst ett huvud längre än mig, haha! Vi stod sedan i en tunnel i säkert en halvtimme för att det spöregnade så mycket. På eftermiddagen åkte vi till ett museum om Tysklands historia. Det var jätteintressant kring andra världskriget, men sen blev det tråkigt, så jag och Emma satte oss och spelade Fruit Ninja. Herregud, vad vi spelade Fruit Ninja under den här resan!  På kvällen åt vi på en grekisk restaurang. Jag åt schnitzel med pommes, vilket jag åt säkert… 5-6 gånger under resan, haha! Klassiker <3 Vi hade väldigt kul under middagen, bland annat åt Javiers nackkudde. Vi fick för oss att den liknade en rumpa, fråga mig inte hur, YOU HAD TO BE THERE! Väl tillbaka på hotellet så var några nere i lobbyn och lekte lekar, medan Emma och jag ockuperade mitt hotellrum. I min resedagbok har jag skrivit ”Emma är här med sitt sexiga fluff!” Haha, hon hade precis duschat och då ser henne hår ut som på bilden nedan. Vi pratade om allt mellan himmel och jord innan vi sa god natt och gick och la oss.



Mitt och Buji's hotellrum.


Toaletten, höhö...

Middagen första kvällen.


I väntan på att få gå iväg någonstans.
Från vänster: Alberto, Emma, Mai och Johan.


Bonn.


Bonn Münster.

Det såg ut som Hogwarts! Hur fint som helst! 


Jepp, här stod vi i en halvtimme...


Finaste gruppen! Dock saknas några medlemmar som kom dagen därpå.
Från vänster: Mai, Ashwini, Javier, Madhav, Bayarmaa, Johan, Alberto, Emma, jag och Buji.


Middag på grekisk restaurang. Jättesmickrande på mig,
men är det varmt och jag garvar så blir jag röd!
Btw, representing Katte ftw! <3

Javier och "Arschkissen" <3


Vi fick tillåtelse att testa Ouzo, alltså grekisk sprit.
Buji gjorde det. Några sekunder senare råkade hon spilla
ut ouzo på sin tröja, så den stank jätteäckligt, haha!


Jag och Emma på kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar