onsdag 10 september 2014

Juni 2014, del 3

Här kommer det sista sammanfattningsinlägget!

Andra saker jag gjorde under juni var att åka till IKEA och käka lunch med tjejkompisarna, promenera längs sjön, ha inflyttningsfest för grannarna och cykla till lekparken med djur i Bülach (Hemsk historia, 28 grader varmt, stekande sol, opålitlig Google Maps - jobbigt!).

Jag var även hemma hos Linda och häpnade över hennes värdfamiljs lyxiga hus. Vi lagade god middag innan vi besökte en väldigt dålig "klubb" i Hardbrücke. Det var 18-årsgräns så alla killar såg ut att precis ha kommit in i puberteten, musiken var dålig och lokalen var minimal. Ingen höjdare med andra ord. Den enda bra saken var att det var gratis inträde för tjejer, haha! Dagen därpå mötte jag upp min värdfamilj på Nordiska Roddföreningen där det var midsommarfirande.

En kväll promenerade jag i Niederglatt och konstaterade att jag skulle sakna byn under mina nio semesterveckor i Sverige. En annan kväll satt jag med Lovisa i en park, drack iste och pratade om livet. På centralstationen var det bal med folk klädda i långklänning och smoking som dansade. Någon dag åt vi quesadillas till lunch. En annan dag såg jag Bran Starks dubbelgångare på bussen. Sist men inte minst blev det en hel del gos med tjejerna innan jag slutligen på min födelsedag, den 27:e juni, tog planet hem till Sverige för efterlängtad semester.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar