onsdag 10 september 2014

Juni 2014, del 1

Juni kom och det blev äntligen dags för min fina mamma att komma hit och hälsa på! Som jag hade längtat efter henne! Och som jag hade längtat efter att få visa henne Zürich och min vardag här nere.

Vi gjorde många roliga saker, bland annat gick vi på ett litet "zoo" som bestod av alla djur som medverkade i en cirkus mitt inne i centrala Zürich. Vi käkade ett antal middagar och frukostar vid Bürkliplatz, shoppade på Bahnhofstrasse och massa annat mysigt. Mamma var jättefascincerad av det faktum att man kunde köpa vin och sprit på Coop och var tvungen att ta en bild för att skicka till pappa.

På lördagen åkte vi till Luzern med Janine och Yves. Vädret var galet fint och Luzern var lika vackert som vanligt. Vi promenerade längs sjön, gick i affärer, käkade lunch och glass innan vi åkte hem till Janine där vi käkade raclette till middag. När vi vaknade på söndagen bar det av till berget Stoos, men de bilderna förtjänar ett eget inlägg :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar