fredag 29 augusti 2014

Maj 2014, del 1

Lite grejer som hände under maj:

En morgon fick jag för mig att baka scones till frukost vilket blev väldigt lyckat. Njöt verkligen av att äta goda scones framför "2 Broke Girls" och bara chilla. Flera sådana mornar är ett av mina mål för hösten!

Att pyssla med tjejerna kan vara riktigt roligt, men också en aning frustrerande ibland då det kan uppstå vissa situationer som får mig att behöva andas djupt och räkna till 10. Ett exempel ser ni nedan. Kom in i köket och upptäckte ett antal streck ritade på köksbordet. På pennan står det "permanent" och jag får omedelbart hjärtklappning. Fort som satan springer jag bort till diskbänken och får fram en disksvamp och häller på diskmedel medan jag ber en tyst bön att strecken kommer försvinna. Det gjorde de också. Gav tjejerna en liten föreläsning om att man bara får använda pennorna jag lägger fram och alltså inte gå in på kontoret och hämta någon av mammas spännande pennor.

Jag införskaffade mig ett Starbucks-kort mest för skojs skull. Om man köper 30 eller fler drycker under 1 år får man ett guldkort med sitt namn på det. Jag inser hur töntigt det låter, men ack vad jag vill ha ett! Hittills har jag fått ihop 10 stycken. Jag är i Schweiz fram till 19:e december. Det innebär 20 drycker på 16 veckor. Det innebär 1,25 drycker per vecka. Det är ju fullt möjligt! Guldkort here I come!

Ibland får jag ett plötsligt infall av träningsmotivation och det är då jag snörar på mig skorna och går ut och springer i byn där vi bor. En dag började det spöregna mitt under löpturen vilket resulterade i att jag dagen därpå vaknade upp med feber och ont i hela kroppen. Lovisa hade tidigare tipsat mig om NeoCitran, så jag kämpade mig till byns apotek och köpte det och lite te. Mina vänner, om ni inte själva har prövat NeoCitran så kan ni omöjligen förstå dess magi. NeoCitran är ett pulver man häller i varmt vatten och sedan dricker. Det smakar som varm apelsinsaft och är underbart för ömma halsar. 1 timme efter jag hade druckit det var alla mina symptom som bortblåsta. Jag mådde toppen! Dock varar ju inget för evigt och inom 3-4 timmar var jag tvungen att dricka en ny kopp. Men alltså, att kunna dricka något som faktiskt smakar gott och som gör att man blir helt symptomfri i flera timmar är helt fantastiskt. NeoCitran finns inte att köpa i Sverige, tror att det är på grund av att det är för "starkt" för svenska lagar. Hur som helst kommer jag ta med mig en förpackning hem i jul för framtida bruk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar