fredag 29 augusti 2014

April 2014

Så, detta är alltså en liten sammanfattning av vad som hände i april:

Över påsken åkte jag hem till Sverige och fick sällskap av finaste Lovisa som också skulle hem. Vi delade på en pizza till middag och snackade allmänt mycket skit innan vi skiljdes åt då jag flög till Stockholm och hon till Göteborg via Köpenhamn. Att få återse min kära familj efter 2 månader var helt underbart! Tobias hade växt säkert 1 dm och var plötsligt inte längre den där lilla killen som spenderade hela sin månadspeng på Lego, utan faktiskt en blivande tonåring. Läskigt med andra ord. Under den vecka jag var hemma gjorde jag säkert massa roliga saker som jag så här i efterhand har glömt bort, hehe... Men det jag kommer ihåg var i alla fall att jag träffade några kompisar och träffade tjocka släkten på den traditionella påsklunchen. Allt var riktigt trevligt och det tog väl emot lite att åka tillbaka till Schweiz, men det gick snabbt över eftersom I löööööv Zürich!

En dag gick jag på cirkus med Janine. Det var sjukt längesen jag var på cirkus och jag måste erkänna att jag blev besviken när hon berättade att det inte var några djur med i föreställningen. Dock gick besvikelsen snabbt över när jag insåg att det fanns väldigt attraktiva och vältränade killar med i föreställningen som jag kunde glädjas åt istället för djuren. En av dem döpte vi till Mr Biceps eftersom han kunde jonglera med hjälp av sina fantastiska biceps. Det var faktiskt en riktigt bra föreställning för övrigt också som var väl värd pengarna!

Skorna på bilden införskaffade jag på Dosenbach för cirka 400 kr om jag inte minns helt fel. De ser ut som vilket par träningsskor som helst, MEN mina vänner, sulorna är gjorda av memory foam, alltså känns det som att gå på en Tempur-madrass. Det är underbart och jag är så glad att jag köpte dem.

Bilden längst upp till vänster föreställer leklandet Trampolino dit jag, Lovisa och våra barn åkte en regnig dag. Det var smockfullt med barn och eftersom åldersgränsen var 15 år kan ni kanske förstå att jag var en aning orolig eftersom mina flickor skulle knockas totalt ifall de skulle råka krocka med en 15-åring. Vi spenderade 2-3 timmar där innan det var dags att åka hemåt så jag kunde laga middag.

Det hände säkert en massa andra roliga och intressanta saker i april, men de har jag tyvärr glömt bort...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar