torsdag 23 januari 2014

Fotografiska museet

Hallå! Idag var jag och min au pair kompis Linnea på Fotografiska museet i Stockholm. Vi var dock bara där i max 1h, eftersom vi inte är tillräckligt kulturella för att stå framför ett fotografi i 30 min och fundera över dess betydelse. Det fanns många fina bilder på museet! Några gjorde en ledsen och några fick en att le. Höjdpunkten var nog Johan Rheborgs utställning av bilder han tagit på sig själv och andra skådespelare backstage under inspelningar av bland annat "Solsidan".

När vi hade sett alla bilder så gick vi och åt lunch på McDonalds, pratade lite och tog sedan en kort promenad till Gamla Stan innan vi skiljdes åt. Jag blev småarg på min iPhone vars batteritid är helt löjligt dålig! Åkte hemifrån med 100% kl 9 och hade 23% när jag kom hem vid 13.30. Då hade jag endast använt den till att lyssna på musik på vägen in till stan och sedan bara kollat den då och då medan jag var med Linnea. Min iPhone har nog gjort sitt, men eftersom Apple är svin och bara ger garanti för 1 år, så får jag ingen ny mobil av 3. Som tur är så har jag en granne som är mästare på teknik, så han har gått med på att byta både batteri och min trasiga baksida nu i helgen. Håller verkligen tummarna för att det kommer göra att batteritiden blir längre!

Jag dammsög två våningar innan jag gick och hämtade tjejerna på dagis. När vi kom hem igen så tittade de på "Astrid Lindgrens jul" medan jag städade i köket och började göra i ordning pannkakssmet. Fick hjälp av minsta tjejen och medan smeten stod och svällde så ville hon ligga raklång på mig i soffan och kolla på filmen.
M-Y-S-I-G-T! Det gick över förväntan att steka pannkakorna - jag sabbade bara de två första och det är det ju nästan lag på att man måste göra. Tjejerna älskade det och det fanns varken en droppe ärtsoppa eller en smula pannkaka kvar efter middagen. Första dagen utan rester!

Nu sitter jag på mitt rum och ska kolla på någon film eller så kör jag "2 Broke Girls" som vanligt, hehe... Imorgon ska jag städa huset och kanske hinna en sväng till gymmet om jag kan stå på benen. Har haft träningsvärk idag, men inte så hemsk som jag trodde, vilket indikerar att den kan dyka upp imorgon istället... Imorgon kväll efter middagen bär det av mot Uppsala över helgen - ska bli supermysigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar