onsdag 8 januari 2014

Au Pair TAKE TWO!

Hejsan hoppsan! Finns otroligt mycket att skriva kring rubriken, men för att sammanfatta VÄLDIGT kort: jag har bestämt mig för att börja jobba som au pair igen. Igår eftermiddag kom jag hit till Rönninge och min nya värdfamilj. Huset är AH-MAZING! Trodde inte man kunde bli kär i ett hus, men tji fick jag.

Jag ska ta hand om två små prinsessor som är 4 och 5 år gamla. De går på dagis nu i Sverige så jag är ledig mellan 8 och 15. Jag lämnar och hämtar dem på förskolan som ligger fem-tio minuter promenad från huset och sedan ska jag laga middag eftersom mamman kommer hem runt 18. Pappan är nere i Schweiz och övervakar renoveringen av huset de har fått ta över av hans föräldrar. I slutet av februari så flyttar hela familjen, inklusive jag, ner till Niederglatt, som är en förort till Zürich. I Schweiz så kommer bara äldsta tjejen gå i skolan, medan den minsta går på dagis två dagar i veckan och resten av tiden är hon med mig. Eftersom det inte finns någon skollunch i Schweiz så kommer stora tjejen hem och äter och går sedan tillbaka igen.

Jag har inte någon ork att skriva en massa just nu, vill hinna titta på "2 Broke Girls" innan det är läggdags. Min kropp är verkligen inte vad att gå upp vid kvart över sex om mornarna... Somnade i soffan när jag hade lämnat tjejerna på dagis, haha! Efter min lilla tupplur gick jag ut på promenad och skaffade mig ett SL-kort så jag kan åka pendeln imorgon då jag hade tänkt ta en sväng in till Stockholm.

Bjussar på några bilder från dagen och på mitt rum. Tjingeling!












Barbie på tyska var en upplevelse. Succé att jag förstod allt de sa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar