söndag 23 november 2014

Ensamtid

Jag har aldrig haft problem med att vara ensam och chilla en hel dag, tvärtom brukar jag tycka det är riktigt skönt att få bara ha mig själv att bry mig om ibland. Därför passade jag på att ha rejält med egentid en lördag då mina kompisar var upptagna på andra håll. Jag möttes av ett grått och dimmigt Zürich som senare förvandlades till ett soligt och alldeles underbart Zürich. Jag promenerade runt i gamla stan och njöt av att bara vandra planlöst och utforska alla gränder och de små butikerna som fanns där. Jag hittade en butik som var en ren dröm. Jag ville köpa typ varenda sak där inne. Det jag fastnade mest för var alla fina vykort de hade och jag fick med mig tre stycken därifrån - två till mig och ett till min kompis Elin. Hade tänkt rama in dem när jag kommer tillbaka till Sverige.

På eftermiddagen tog jag en fika och sedan bestämde jag mig spontant för att gå på bio helt själv. Att gå på bio helt själv är något jag har funderat på flera gånger, men har aldrig riktigt kommit till skott. Jag valde att gå på "Gone Girl", då jag hade kommit halvvägs genom boken och tyckte den var riktigt bra. Hur det var att gå på bio själv? Förvånansvärt trevligt! Det är definitivt något jag kommer göra om.

Zürich är verkligen en sååå fin stad och jag kommer sakna att ha möjligheten att vara där varje dag.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar