tisdag 9 juli 2013

"Nämen, det var inte igår!"

Tjenare tjenare! Den här bloggen var ju verkligen väluppdaterad måste jag säga... Det är ju nästan så man kan tro att jag har övergett bloggandet helt och hållet?! Men nä, så är det inte! (Bara nästan...)
Min mycket sparsamma bloggaktivitet det senaste året har kretsat kring mitt projektarbete. Nu när jag har tagit studenten och fått betyg på arbetet (MVG - woop woop!) så kommer den bloggen att inte ha någon aktivitet överhuvudtaget. Men eftersom nya äventyr ligger framför mig och det ju är väldigt trevligt att dokumentera saker, så kände jag att det var dags att damma av min lilla hörna och börja uppdatera igen!

Vad är det då för äventyr som väntar? Jo, om ni har läst den lilla uppdaterade texten om mig här till höger så vet ni att jag den 1:a augusti flyttar till Schweiz för att arbeta som Au Pair i ett år.
Det ska bli sååååååå kul att det faktiskt krävs sju stycken å för att beskriva min glädje! Jag har hittat en helt underbar familj som jag verkligen tror att jag kommer trivas hos.

Pappan är svensk och mamman är schweizare men har lärt sig att prata svenska. De har en liten pojke, Lars, som fyller 2 år i september. De har även en gul labrador som heter Stella. Jag kommer bo i en by som heter Würenlos och ligger cirka 30 minuter utanför Zürich. Jag kommer se efter Lars och Stella tre dagar i veckan och läsa en tyskakurs på nivå C1 i Winterthur en gång per vecka.

Förutom att jobba och plugga ska jag försöka njuta av landet så mycket som möjligt! Min fina header är en bild från utbytet som jag gjorde för ungefär ett år sedan och är tagen uppe i Alperna i Schweiz. Jag måste verkligen ta mig dit igen! Sedan har jag också planer på att försöka besöka några av de närliggande länderna, eftersom jag nu befinner mig mitt i centrala Europa istället för typ Nordpolen.
En shoppingresa (Ja vadå, har ni aldrig hört talas om en sådan...?) till Berlin är mitt första mål!
Jag hoppas att jag kommer träffa massa roliga människor och skaffa vänner och erfarenheter för livet.

Planerna för när jag återvänder till Sverige sommaren 2014 är att börja plugga till sjuksköterska för att så småningom kunna utbilda mig till barnmorska. Känner mig jättetaggad på det för tillfället!

Nu ska jag ta mig an den enorma utmaningen kring att städa mitt rum ordentligt... På torsdag tar hela familjen tåget ner till Göteborg och spenderar två dygn där. På måndag nästa vecka, 15/7, ska vi ta oss upp till Eskilstuna och gå på Parken Zoo med inga mindre än min framtida familj och arbetsgivare som för tillfället är på semester i Sverige. Det ska verkligen bli superroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar