tisdag 7 oktober 2014

Anna-Lottas affär

En fredag efter lunch åkte jag, tjejerna och min värdmamma till Anna-Lottas affär i Stäfa. Anna-Lotta är en svensk kvinna som har öppnat en liten butik med svenska matvaror här i Zürich. Direkt när jag klev innanför dörren så slog hjärtat fortare. Marabou, ostbågar, Kalles kaviar, knäckebröd - jag var i himmelriket. Ett dyrt himmelrike. Eftersom det kostar att importera allting så var priserna tyvärr inte desamma som i Sverige, utan snarare i samma standard som Zürich-priser... Jag köpte en 100 gram Marabou och en liten påse Gott och Blandat. Det kalaset gick på 7,60 franc, dvs. 57 kronor... Med andra ord är det inte varje dag man har råd att handla här, men när hemlängtan är stor eller man inte kan tänka på något annat än Marabou, även fast man befinner sig i ett land som är känt för sin fina choklad, då är Anna-Lottas affär the place to go!






1 kommentar:

  1. Tack för dina bilder, hjälpt mig att se vad som finns att köpa :)

    SvaraRadera